directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 16:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 15 de desembre de 2015 18:38 h

Joan Bustos i Aina Sastre, guanyadors del 14è Premi Barcanova de literatura infantil i juvenil

El guardó consisteix en l'edició dels llibres i en una dotació de 10.000 euros per a cada premiat

ACN Barcelona.-Joan Bustos ha estat el guanyador del 14è Premi Barcanova de literatura infantil amb l’obra 'Fina Ensurts'. Es tracta d'una història que parla de ser diferent en una societat on l’important és no destacar i que tothom sigui igual. En la modalitat juvenil la guanyadora ha estat Aina Sastres amb l’obra 'Quan arriba el moment'. És una novel·la amb un rerefons de fantasia que tracta els terratrèmols que sacsegen el món dels adolescents. El premi consisteix en la publicació dels llibres, que arribaran a les llibreries a l'abril, i en 10.000 euros per a cada guanyador. Bustos i Sastre s'han imposat als 58 candidats que es presentaven, 24 en la modalitat infantil i 34 en la juvenil.

Joan Bustos, nascut a Mataró el 1965, és filòleg i professor de secundària. Ha publicat diversos contes i dues novel·les, 'Música amagada' i 'Pa sucat amb somnis'. Ha guanyat el premi Enric Valor de literatura juvenil 2015 per la novel·la 'Paraules de Júlia'. Ha publicat una dotzena de llibres de text i ha impartit cursos de formació del professorat en diverses Escoles d’Estiu. També exerceix de crític de literatura infantil i juvenil. Aina Sastre, nascuda a Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) el 1983, és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Barcelona i s’ha format en diferents àmbits de l’educació, ja sigui reglada (CAP, postgrau en Educació Emocional) o de lleure infantil i juvenil. Ha combinat sovint aquestes dues categories (audiovisuals i infants) per dur a terme projectes amb infants i joves de diferents edats, com ara videoclips, curtmetratges i el llargmetratge infantil 'Els nens de Can Cots'. En el vessant literari, ha escrit crítica literària i actualment col·labora amb articles en publicacions locals.El Premi Barcanova de Literatura Infantil i Juvenil està destinat a fomentar la creació literària en llengua catalana, adreçat específicament als lectors infantils i juvenils de tots els territoris de parla catalana, amb la voluntat de difondre el gust per la lectura i potenciar la creació de lectors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.