directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 21:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 17 de desembre de 2015 17:43 h

La Plataforma per la Llengua denuncia que doblar al català 'Star Wars' ha costat 97.000 euros de diner públic

L'entitat lamenta que, en canvi, el doblatge al castellà l'ha assumit la distribuïdora

ACN Barcelona.-La Plataforma per la Llengua ha denunciat que el doblatge al català de la nova entrega d''Star Wars' ha costat 97.000 euros que ha assumit la Generalitat, mentre que el doblatge al castellà l'ha assumit la distribuïdora. Segons un informe de l'entitat, les principals distribuïdores amb seu a Madrid han rebut subvencions de gairebé 2,7 milions d’euros només per doblar al català del 2012 al 2014. La recaptació a taquilla de les versions en català que han rebut ajuts ha estat de gairebé 4,8 milions, segons el mateix estudi. D'altra banda, la Plataforma subratlla que el percentatge de cinema doblat al català que s'ofereix a les sales del país és del 2,9%.

L’ONG del català lamenta que, malgrat els bons resultats a taquilla de grans estrenes i els esforços del Govern per establir acords amb aquestes empreses, les condicions en què es promocionen i s’acaben oferint les versions catalanes als cinemes són "clarament desfavoridores" respecte a les mateixes versions en castellà. La Plataforma indica que la situació "no és una excepció", sinó que s’emmarca en un context "del tot anormal", atès que el cinema en català que s’ofereix a les sales és "un irrisori 2’9%". De la mateixa manera, es denuncia que les distribuïdores tampoc ofereixen una promoció "similar" a la de la versió castellana, ja que "no incorporen els tràilers en català en els seus webs i comptes oficials"; no ofereixen els mateixos formats visuals, ja que hi ha "menys pel·lícules en 3D i subtitulades en català", ni tampoc tenen la mateixa distribució al conjunt del territori.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.