directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 22:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Camp doble fletxa Divendres, 18 de desembre de 2015 12:02 h

Els alcaldes de Valls i Montblanc amenacen amb una mobilització si les obres del Coll de Lilla no es reprenen en un mes

Batet titlla "d'electoralista" l'obertura del nou tram d'autovia i Andreu alerta que la carretera inacabada generarà problemes de trànsit

ACN Valls.-Els alcaldes de Valls i Montblanc, Albert Batet i Josep Andreu, consideren "electoralista" la posada en marxa, aquest divendres, d'un nou tram de cinc quilòmetres de l'A-27 corresponent a la variant de Valls. Tot i això, s'han felicitat per l'acabament d'una obra que s'esperava de fa 15 anys, ha incidit Batet. L'endemà que el subdelegat del govern espanyol a Tarragona garantís la represa de les obres del túnel del Coll de Lilla l'any que ve, els batlles han anunciat que convocaran una mobilització ciutadana si els treballs no comencen durant la primera quinzena de gener. Batet i Andreu han recordat que l'obra porta cinc anys aturada i han avisat que, amb el nou tram, es generarà una problemàtica de trànsit a l'N-240, al Coll de Lilla, que se sumarà a l'elevada sinistralitat que registra la C-14.

L'alcalde de Valls, Albert Batet, s'ha mostrat molt crític amb el govern espanyol per posar en marxa l'esperada variant de l'A-27 dos dies abans de les eleccions. "No ens faran creure ni oblidar el què ens han fet passar, ni que això encara no s'ha acabat i que s'ha de materialitzat", ha etzibat aquest divendres a tocar del nou tram, que s'ha obert al trànsit cap a les 12 del migdia amb una inversió de 43 MEUR. Tant Batet com l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, han reivindicat que el front comú polític, econòmic i social ha estat clau per aconseguir l'obertura progressiva de l'autovia. Així, han avisat al govern espanyol que, si no inicia les obres del túnel del Coll de Lilla abans del 15 de gener, convocaran una mobilització ciutadana com a mesura de pressió. "La meva sospita és que això no començarà, però esperarem si les promeses es compleixen o se les endú el vent", ha remarcat Batet. Els batlles han recordat que les obres de l'autovia, que ara finalitza sobtadament a l'alçada de Masmolets, i tot just estan executades en un 30% fins a la boca de la futura galeria, es van aturar fa cinc anys. Batet i Andreu han advertit que el fet que la via estigui inacabada comportarà problemes afegits de trànsit. Temen que s'incrementi el trànsit pel Coll de Lilla de l'N-240 i recorden que la via alternativa, la C-14, registra una elevada sinistralitat al congost de la Riba. En aquest sentit, tots dos alcaldes han reclamat celeritat per aconseguir la finalització de l'autovia fins a Montblanc. Andreu ha recordat, però, que les obres del túnel podrien allargar-se durant un període de tres anys i que caldrà esperar encara més temps perquè sigui una realitat. "Encara que les obres del túnel comencessin ja, conviurem amb un problema de trànsit durant els pròxims anys", ha lamentat Josep Andreu.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.