L'advocacia catalana reclama als partits que prioritzin la justícia en els seus pactes d'investidura
El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, demana que les lleis judicials es refacin de nou entre tots i no es posin més "pedaços"
ACN Barcelona.-El nou president del Consell de l'Advocacia de Catalunya, Oriol Rusca, ha reclamat aquest dilluns als partits polítics que prioritzin un pacte sobre la justícia en els seus acords d'investidura, tant al Parlament de Catalunya com al Congrés de Diputats espanyol. Rusca creu que s'ha de sortir de l'"impàs" el més aviat possible, perquè els governs en funcions no poden decidir grans reformes. Així, creu que, sobretot a Madrid, cal un gran pacte d'estat sobre justícia per refer de nou, i amb el màxim consens possible lleis com el Codi Penal, la d'Enjudiciament Criminal o la de planta judicial. "No volem més pedaços", ha exclamat.
Així, Rusca demana als polítics que "es posin les piles". Malgrat no voler opinar sobre possibles pactes, el president dels advocats catalans ha dit que els nous governs s'han de constituir aviat o tornar a convocar eleccions.Rusca, degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ha estat escollit per unanimitat per la resta dels 13 degans de col·legis d'advocats catalans, per un període d'un any, i en substitució del degà de Manresa, Abel Pié. Pié s'ha mostrat satisfet d'algunes millores aconseguides l'últim any, com la paralització de la nova llei de demarcació i planta, que preveia centralitzar els jutjats a les capitals de província, però ha admès que els últims anys només s'ha "sobreviscut" i que la política s'ha judicialitzat, mentre que la justícia s'ha polititzat.Pel seu mandat, el nou president ha explicat que lluitarà per derogar les taxes judicials estatals per a les petites i mitjanes empreses i també pretén influir en l'advocacia i les polítiques judicials espanyola i europea.






