directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 03:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 22 de desembre de 2015 17:08 h

El Banc d'Espanya eleva les previsions de creixement de l'Estat per al 2015 una dècima, fins al 3,2%

L'estimació és una dècima menor que la del govern espanyol i augura un augment del PIB del 0,8% per a l'últim trimestre

ACN Barcelona.-El Banc d'Espanya ha elevat les previsions de creixement de l'Estat per al 2015 una dècima vist els càlculs anteriors, concretament fins al 3,2%. En valors trimestrals, la previsió del regulador espanyol és que l'economia pujarà un 0,8%, dues dècimes per sota de l'estimada per al període abril-juny. En tot cas, asseguren els responsables de l'entitat, la desacceleració "modesta" observada durant la segona meitat de l'any "no altera" l'escenari central de "manteniment" d'un creixement sostingut del PIB durant els propers trimestres. Així, la xifra anual del PIB es tancarà, segons les previsions del Banc d'Espanya, amb un creixement del 3,2%, una dècima menys que el que preveu el govern espanyol.

L'evolució de l'activitat en l'últim trimestre de l'any és "lleugerament" més favorable d'allò anticipat el setembre, fet que ha conduït a una revisió a l'alça (d'una dècima) de la taxa estimada de creixement mig anual del PIB el 2015, fins al 3,2%. En el pròxim exercici s'espera una continuació del comportament dinàmic de l'activitat, tot i que el ritme d'avenç seria "una mica inferior" a l'observat en trimestres recents, com a conseqüència de la moderació d'alguns dels "impulsos expansius" actualment vigents. En concret, s'estima que el creixement mig anual del PIB el 2016 podria assolir el 2,8%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.