directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 04:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 22 de desembre de 2015 19:52 h

Les Corts Valencianes aproven la llei de recuperació del servei de ràdio i televisió públiques

El text deroga el tancament de RTVV i avança cap a uns nous mitjans públics que hauran de ser definits amb una nova llei en el termini de sis mesos

ACN València .-Les Corts Valencianes han aprovat aquest dimarts la Llei per a la recuperació del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic de titularitat de la Generalitat Valenciana. La votació ha prosperat gràcies als 53 vots a favor del grup socialista, Compromís i Podem, les tres formacions que varen presentar de manera conjunta la proposició de llei, i amb 40 abstencions del PP i Ciutadans. La norma aprovada aquest dimarts deroga el tancament del 2013 i suposa un pas important per a la recuperació dels servei, però no la reobertura immediata del senyal, que s'ha d'articular amb una nova llei elaborada a partir del model que elaborarà el parlament valencià. La comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts Valencianes definirà en el termini màxim de sis mesos una nova llei que establirà aquest model de mitjans públics i serà duta de nou per a la votació a la cambra.

Amb l'entrada en vigor de la llei, els liquidadors disposen d'un termini màxim de dos mesos per emetre un informe sobre la situació de l'anterior ens. Després d'aquest informe la comissió disposa de sis mesos per elaborar la nova llei. La Generalitat Valenciana pot acordar la recuperació provisional o en proves del senyal a partir del que s'ha aprovat aquest dimarts, i disposa amb caràcter excepcional dels drets d'emissió, arxiu i recursos de l'anterior RTVV, amb circumstàncies d'interès general que hauran de ser justificades. Durant el debat, el portaveu de la comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts Valencianes, Marc Pallarés (Podem), ha demanat els grups que estiguin "a l'alçada de les circumstàncies" i aconseguir que la nova televisió publica sigui un orgull dels valencians i que pugui "enfortir la democràcia i créixer com a societat".El portaveu de Podem, Antonio Montiel, ha remarcat que el que s'ha aprovat aquest dimarts "aixeca les prohibicions" però que encara no s'està discutint el futur model sinó "acabar amb l'anomalia democràtica" que "l'únic territori amb dues llengües que no disposa d'una televisió en llengua pròpia". El síndic de Compromís, Fran Ferri, ha dit durant el ple que "ha arribat el moment de recuperar drets i dignitat" i ha assenyalat la "impotència" que va produir el tancament a molts valencians. Ferri ha afegit que al camí de recuperació de la ràdio i televisió públiques "hi haurà molts obstacles" però s'ha mostrat convençut que "ens guien les veus de milers de valencians". Retirada del recurs al TC contra el tancament Al respecte, el síndic socialista Manuel Mata ha remarcat que "l'arquitectura institucional" passa pels mitjans públics i ha lamentat que quan es va tallar el senyal de RTVV es pensava en "incomunicar la societat valenciana" perquè no conegués dels casos de corrupció. Mara ha demanat que Ximo Puig traslladi al PSOE la necessitat de retirar el recurs d'inconstitucionalitat interposat pels socialistes al TC contra el tancament per tal d'agilitzar la represa de les emissions. C's i el PP s'hi ha abstingut a les votacions. El diputat de C's, Toni Subiela, ha advertit que les passes que s'estan donant provocaran una allau de demandes dels anteriors treballadors i que s'hagin d'admetre judicialment. Subiela ha criticat que es faculti a emetre en proves sense control parlamentari i ha proposat reobrir RTVV, readmetre els treballadors i després aprovar un nou ERO. El diputat del PP, Jorge Bellver, al seu torn, ha criticat així mateix les emissions en proves i ha apostat en una línia semblant a la de C's per la reobertura i readmissió dels treballadors, amb un nou ERO. Bellver ha acusat els partits que formen el govern de mentir perquè varen prometre reobrir RTVV durant la campanya i els ha reptat a fer-ho.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.