directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 08:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2015 11:12 h

Les pistes d’esquí i ciutats europees com París, Roma, Viena, Berlín i Londres, destins preferits per al Cap d’Any

El president de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades es mostra ‘’optimista’’ de cara al 2016

ACN Barcelona.-El turisme d’interior de muntanya i neu marcaran els desplaçaments majoritaris dels catalans durant aquests dies de final d’any i de la setmana de Reis, segons Martí Sarrate, president de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE). Sarrate destaca que les famílies segueixen optant majoritàriament per les pistes d’esquí tot i que la climatologia d’aquests dies ‘’no ajuda’’ massa al bon estat de les instal·lacions. Uns altres destins per aquests dies són les tradicionals ciutats europees com París, Londres, Roma, Viena i Berlín a més de Lapònia. Sarrate preveu que l’exercici del 2015 es tancarà amb un creixement del 8% cosa que permet encarar el 2016 amb ‘’optimisme’’.

El president de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE) també destaca que a més d’aquests destins pròxims de ciutats europees i Lapònia, cada cop més hi ha més famílies que opten per guardar-se uns dies de vacances i aprofitar les festes de Cap d’Any i de Reis per fer viatges més llargs. Un dels destins de llarga distància que es consolida és la regió del Carib on el viatger busca un clima totalment diferent per celebrar el Cap d’Any a la platja. En les distàncies llargues, a més del Carib es poden destacar altres destins més tradicionals com Mèxic, els Estats Units amb Nova York com a ciutat més demandada. Després de la crisi, s’estan recuperant destins com Tailàndia i Japó, que havien registrat caigudes importants durant el cicle de recessió d’aquests últims set anys. Martí Sarrate preveu que aquest any 2015 es tancarà amb un creixement del 8% i aquest fort augment ha estat impulsat especialment pels bons resultats de reserves que s’han registrat durant aquest mes desembre amb el Pont de la Puríssima i les festes nadalenques on les reserves han augmentat un 8% en relació amb el desembre de l’any passat. El president d’ACAVE creu que aquestes xifres de tancament del 2015 donen ‘’moral’’ a les empreses del sector i permeten encarar amb ‘’optimisme’’ l’exercici del 2016 i deixar enrere aquest llarg període de cinc anys de crisi que han estat ‘’nefastos’’ per a les empreses de les agències de viatges.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.