Rajoy trasllada a Iglesias i Rivera que el mandat democràtic del 20-D li atorga encapçalar el pròxim govern
El president del govern espanyol en funcions avisa del risc que la fragmentació política es converteixi en un "element de paràlisi o bloqueig"
ACN Madrid.-El president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, ha traslladat al líder de Podem, Pablo Iglesias, i al de C’s, Albert Rivera, que el mandat democràtic dels resultats del 20-D li atorguen encapçalar el pròxim executiu. “Així ha passat sempre en la història democràtica espanyola, també amb avantatges inferiors a les que s’han registrat en els passats comicis”, defensa el Ministeri de Presidència a través d’un comunicat. D’altra banda, en les reunions que ha mantingut aquest dilluns al matí, Rajoy també els ha advertit sobre el risc que la fragmentació política es converteixi amb un element de paràlisi o de bloqueig que pugui interrompre el procés de creixement econòmic. Finalment, el cap de l’executiu en funcions ha subratllat que hi ha una “àmplia majoria” d’espanyols que ha donat suport a partits que defensen l’actual ordre constitucional.
Rajoy recorda que el PP ha estat la força més votada en les passades eleccions amb gairebé set punts i trenta escons respecte al segon partit, el PSOE. Així mateix, ha remarcat que ha guanyat en 13 de les 17 comunitats autònomes i en 32 de les 52 circumscripcions. Davant d’aquests resultats, Rajoy remarca que la lògic democràtica hauria de suposar que ell tingués el mandat per formar govern.D’altra banda, el president en funcions ha subratllat que la majoria dels espanyols han votat partits favorables a "l’actual ordre constitucional, la unitat d’Espanya, al sobirania nacional, la igualtat entre espanyols, el paper d’Espanya a la Unió Europea, i la lluita contra el terrorisme i al violència". Per tant, segons Rajoy, el pròxim govern ha de ser capaç d’oferir una triple certesa en tres àmbits: l’institucional, l'econòmic i sobre el paper a la Unió Europea. Rajoy ha refermat la seva negativa “rotunda” a qualsevol proposta política que suposi la ruptura de la sobirania nacional o de la igualtat dels espanyols. Així mateix, ha avisat els líders de Podem i C’s del risc que la fragmentació política es converteixi en un “element de paràlisi o bloqueig”. Finalment, el president del govern espanyol en funcions s’ha mostrat disposat a mantenir un procés de diàleg amb “generositat, amplitud de mires i amb la vista posada a l’interès general”.






