directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 13:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 5 de gener de 2016 10:37 h

BComú assegura que se centra en l'àmbit municipal i diu que no ha debatut si concorreria en unes eleccions al Parlament

Ada Colau defensa que mai no s'ha plantejat l'alcaldia com un "pas instrumental"

ACN Barcelona.-Barcelona en Comú ha assegurat aquest dimarts en un comunicat que els seus esforços se centren en el municipalisme i que no ha debatut si concorreria en unes possibles eleccions al Parlament després de la negativa de la CUP a investir Artur Mas com a president de la Generalitat. La formació explica que encara no ha valorat l'abast d'aquest escenari, si bé ha manifestat el seu "respecte" a la CUP a la decisió "presa després d'un procés consultiu i participatiu". Per la seva banda, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha afirmat al seu perfil de Twitter que ocupa el càrrec amb "molt orgull, compromís i responsabilitat" i que no ha pensat en l'alcaldia com un pas instrumental".

D'aquesta manera, BComú insisteix que la feina de la formació se centra en donar suport al grup municipal a l'Ajuntament de Barcelona i ara també al nou grup parlamentari d'En Comú Podem al Congrés dels Diputats.Barcelona en Comú ha emès aquest comunicat davant els "rumors" a través de les xarxes socials i mitjans de comunicació i després de "diverses declaracions personals" sobre el posicionament que hauria de Barcelona en Comú davant la situació de bloqueig per investir president i formar govern i que poden abocar Catalunya en unes noves eleccions. Per exemple, aquest dilluns el cap de llista d'En Comú Podem, Xavier Domènech, va declarar que la projecció de Colau va "més enllà de Barcelona" i es "projecta a Europa".En cas de nous comicis, Barcelona en Comú ha precisat que encara no ha debatut quin paper hauria de tenir "si és que l'organització vol tenir-lo" i ha recordat que el plenari del partit va decidir no concórrer a les eleccions del 27 de setembre en la coalició Catalunya Sí Que es Pot, "que no té cap relació orgànica amb BComú". En aquest sentit, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha dit al seu perfil de Twitter si hi ha noves eleccions "s'haurà de valorar col·lectivament" la implicació de BComú però que per ara és una qüestió que no s'ha debatut.És per això, que també matisa que les veus que es manifestin des del Parlament no representen Barcelona en Comú i ha avisat que "equiparar els resultats de les eleccions catalanes als de els espanyoles no és possible" ja que els actors "són diferents".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.