Albiol culpa Mas d'haver "normalitzat i donat autoritat" a la CUP i el considera un polític "amb data de caducitat"
El líder del PPC mostra la seva "voluntat" de tornar a encapçalar la candidatura dels populars si hi ha eleccions i centrarà la seva proposta en oposar-se a un referèndum i prometre nou finançament
ACN Barcelona.-El president del grup parlamentari del PPC, Xavier García Albiol, ha comparegut aquest dimarts a la tarda després que el president de la Generalitat en funcions, Artur Mas, hagi explicat que signarà el decret de convocatòria d'eleccions dilluns si la CUP no canvia de criteris. En valorar les paraules de Mas, Albiol l'ha acusat de ser el responsable d'haver "normalitzat" la CUP i haver-li "donat autoritat" política a Catalunya. A ell, a més, l'ha definit com un "polític amortitzat i amb data de caducitat", tot vaticinant que després d'unes noves eleccions deixaria de ser president. Pel que fa al líder del PPC, si els comicis es convoquen pel març, assegura que té la "voluntat" de tornar a encapçalar la candidatura dels populars i ha avançat que centrarà la seva proposta electoral en oposar-se a un referèndum i prometre un nou finançament.
Després d'escoltar la roda de premsa que ha fet Artur Mas al migdia, Xavier García Albiol assegura que veu "molt probable i gairebé segur" que al març hi hagi noves eleccions al Parlament de Catalunya. Segons el popular, "l'ofuscació que pateix Mas no li permet tenir una visió àmplia dels interessos de Catalunya i del seu propi partit" i això fa que uns comicis siguin imminents. "Són l'opció menys dolenta per als catalans, perquè és la manera definitiva de posar data de caducitat al president de la Generalitat en funcions", ha rematat. A més, Albiol ha culpat Mas d'haver posat a la CUP al centre del debat polític i haver-li confiat un paper que creu que no es mereixia. "Qui ha normalitzat la CUP, aquests antisistema, ha estat ell i CDC. I per tant la responsabilitat d'haver posat tot en mans d'aquests atisistema i donar-los projecció i autoritat és exclusivament de Mas i de CDC", ha asseguratI és que per a Albiol, Artur Mas ha mostrat en la seva compareixença un to "agressiu" que demostra que "estem davant d'un polític amortitzat i amb data de caducitat màxima d'aquí a tres mesos". "Les eleccions són l'evidència més clara que a Catalunya tenim un problema polític molt greu, i el màxim responsable es diu Artur Mas", ha dit el popular. Albiol també ha aprofitat per intentar desmentir que l'Estat hagi estat hostil contra Catalunya, com ha denunciat Mas. "L'únic que ha actuat de manera irresponsable i contra els interessos dels catalans ha estat ell, que s'ha dedicat a dividir la societat catalana, ha trencat CiU, ha dividit a tot el que s'ha acostat a la seva persona i és el polític català i espanyol més letal per als interessos del país", ha dit, tot afegint que "el millor que li pot passar a Catalunya és que convoquem eleccions i posem punt i final a l'etapa de Mas". Com que el popular veu més que probable que al març hi hagi noves eleccions al Parlament, ja va preparant el terreny. En aquest sentit, en ser preguntat per si tornarà a ser el cap de llista del PPC en el supòsit que hi hagi nous comicis, Albiol ha mostrat la seva "voluntat de repetir com a candidat", tot matisant que "és una decisió que han de prendre els òrgans d partit". Per això, ha explicat que ha demanat a la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, que convoqui una Junta Directiva perquè els populars "prenguin una decisió". A més, Albiol ja té molt clar quins seran els dos grans plantejaments de la seva oferta electoral n les suposades noves eleccions. D'una banda, el PPC "dirà clarament 'no' al dret a decidir". "No defensarem de cap manera que es convoqui un referèndum per trencar Catalunya", ha dit. I d'altra banda, ha promès incloure al programa "un nou model de finançament per a Catalunya", donat que "l'actual és injust amb els catalans i no dóna resposta a les necessitats i demandes de Catalunya".






