directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 00:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 8 de gener de 2016 18:25 h

Setze de les 131 estacions automàtiques del Servei Meteorològic de Catalunya registren la temperatura més alta al gener

Els valors més elevats s'han assolit a Aldover (25 graus) i Benissanet (24,3 graus)

ACN Barcelona.-Setze de les 131 estacions automàtiques el Servei Meteorològic de Catalunya amb més de deu anys de dades han registrat aquest divendres la temperatura més alta en un mes de gener. Així, per exemple, el valor més alt ha estat a Aldover (Baix Ebre), amb 25 graus, igualant la registrada el 19 de gener del 2007; seguit de Benissanet (Ribera d'Ebre), amb 24,3 graus, superant els 23 graus també del 19 de gener del 2007, quan també es va assolir el valor més alt al Perelló (Baix Ebre), amb 22,9 graus i que ha quedat superat amb els 23,8 graus d'avui. El quart valor més elevat s'ha produït a l'Ametlla de Mar, amb 27,7 graus, superant en 1,1 graus el rècord del 27 de gener del 2003. A l'Observatori Fabra de Barcelona, s'ha marcat un nou rècord, amb 21,8 graus, superant els 20,9 graus del 29 de gener del 1944.

A més, en observatoris, amb més de 20 anys, com Cabrils (Maresme), que ha registrat el cinquena temperatura més alta, amb 23,6 graus, dos més que l'anterior rècord, del 7 de gener del 2013, i la d'Ametlla de Mar, que porten més de 20 anys de dades.Pel que fa aquest dissabte, està previst que les temperatures mínimes baixin lleugerament i que es moguin entre dos i set graus al Pirineu i Prepirineu, entre cinc i deu graus a la depressió Central, al prelitoral nord i sud i al litoral nord, i entre deu i quinze a la resta de Catalunya, segons el Servei Meteorològic de Catalunya.Per la seva banda, les màximes baixaran lleugerament i localment ho faran de manera moderada. Oscil·laran entre 7 i 12 ºC al Pirineu i al Prepirineu, entre 11 i 16 ºC a la depressió Central i entre 14 i 19 ºC a la resta del territori.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.