directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 03:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 11 de gener de 2016 16:51 h

Gambús (UDC) pregunta a la Comissió Europea pels incompliments del Pla Hidrològic de l'Ebre

L'eurodiputat democristià requereix a l'executiu comunitari que anunciï les mesures per a preservar el Delta i el calendari per donar el vist-i.plau als diferents plans

ACN Tortosa.-L'eurodiputat d'UDC, Francesc Gambús, ha presentat aquest dilluns una bateria de preguntes dirigides a la Comissió sobre les mesures que prendrà davant dels "reiterats incompliments" de la Directiva Marc de l'Aigua per part del Pla Hidrològic de la Conca de l'Ebre aprovat divendres pel govern espanyol. Gambús recorda a l'executiu comunitari que aquestes vulneracions no només afecten als terminis –la nova revisió havia d'estar aprovada abans d'acabar el 2015- sinó també als "objectius". En aquest sentit, retreu que el govern del PP no ha recollit les advertències de l'informe del passat març de la Comissió sobre els cabals ecològics, per sota dels 100 metres cúbics per segon.

En el text de les preguntes presentat davant del Parlament Europeu, l'eurodiputat democristià recorda que aquests cabals han estat establerts "sense tenir en compte ni les indicacions de la Generalitat ni del propi territori". També demana a la Comissió Europea que expliciti les mesures que prendrà per a preservar la "riquesa ambiental" del delta de l'Ebre així com el calendar per aprovar o rebutjar els plans hidrològics presentats per cada estat membre.L’eurodiputat ha lamentat l’escassa sensibilitat de l'executiu del PP respecte les demandes del territori, "aprovant", ha precisat, "el pla de conca amb un reial decret i amb un govern en funcions". "S'ha tirat pel dret sense intentar gens ni mica buscar una solució consensuada i viable per a totes les parts", ha afegit. La bateria de preguntes presentada, ha declarat Gambús en un comunicat, inicia una sèrie d'accions parlamentàries per frenar el pla, que qualifica de "barbàrie ecològica i econòmica", a Brussel·les. L'eurodiputat ha anunciat que participarà en la manifestació de rebuig al Pla convocada per la Plataforma en Defensa de l'Ebre el pròxim 7 de febrer a Amposta.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.