Ajuntament de Sabadell, PAH i BBVA es reuneixen per desencallar els problemes sobre l'ocupació d'habitatges
El Consistori es mostra "satisfet" amb els avenços mentre que la PAH els veu insuficients i alerta que se'ls "ha acabat la paciència"
ACN Sabadell.-L'Ajuntament de Sabadell, la PAH i el BBVA s'han reunit aquest dilluns amb la voluntat de desencallar la situació generada pels problemes d'habitatge a la ciutat i, especialment, pel que fa als desnonaments i l'ocupació d'habitatges buits propietat de l'entitat financera. El govern municipal s'ha mostrat "satisfet" perquè durant la trobada "s'han aconseguit acords que faciliten un acord de diàleg". La PAH en canvi s'ha mostrat més escèptica i ha alertat al BBVA que se'ls "ha acabat la paciència" i que després de voler obrir diàleg "serè" només han rebut "negatives, denuncies i desallotjaments". Pel que fa al govern municipal, l'entitat ha demanat "tolerància zero": "Si l'Ajuntament de la ciutat no inicia mesures pràctiques de pressió contra el BBVA tindrem, també, un greu problema amb el nostre govern municipal", ha afirmat l'entitat.
L'Ajuntament ha informant que durant la reunió s'ha acordat que es millorarà la comunicació dels casos d'ocupació que afecten el BBVA i que es treballarà en el desenvolupament d'un protocol per a la cessió d'habitatges buits en condicions d'habitabilitat. El Consistori ha explicat que també s'ha plantejat la necessitat d'intervenir preventivament en els processos judicials per evitar desallotjaments. "Estem satisfets perquè hem iniciat una fase de negociació que assenta les bases per establir una taula de diàleg periòdica entre el BBVA, la PAH i l'Ajuntament", ha declarat el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant.Serracant ha confiat que el nou escenari "permetrà desencallar la situació actual d'estancament i establir una metodologia per resoldre els caos que es puguin anar produint, amb l'objectiu de donar una resposta social al problema de l'habitatge". Tot i això, ha alertat que el Consistori "estarà alerta al compliment dels compromisos acordats".La PAH no ha valorat positivament "la mal anomenada oferta del BBVA" ja que ha explicat que els han demanat que facilitin informació sobre els casos que requereixin d'una solució, quan l'entitat ha recordat que és el BBVA qui interposa les demandes judicials i, per tant, disposen d'aquesta informació. "A aquesta proposta diem no, volem canvis estructurals, volem un poder públic fort que s'enfronti a les empreses privades que destrossen el bé comú i creiem que l'Ajuntament de la nostra ciutat hi ha de jugar un paper essencial", ha afirmat la PAH en un comunicat.L'organització ha instat a les administracions a posar fi a la "usurpació de poder" que estan portant a terme les entitats financeres en regular un dret fonamental com és el de l'habitatge i ha instat l'Ajuntament a fer efectiva la llei contra l'emergència habitacional per tal d'incrementar el parc públic d'habitatges amb "l'acumulació d'immobles" que el BBVA té a la ciutat.En resum, les peticions de la PAH continuen sent que s'aturin tots els processos judicials que el BBVA interposa contra persones i famílies que estan ocupant habitatges i que, per tant, no hi hagi cap desallotjament més i que es construeixi un protocol de forma conjunta amb la PAH i l'Ajuntament de Sabadell per cedir habitatge als parc públic de lloguer social.Mentrestant, l'entitat ha anunciat que no aturarà la lluita i ha animat a totes les persones que tinguin una necessitat habitacional urgent "a seguir ocupant immobles d'aquesta entitat financera". A més, els ha alertat que "al mes de febrer rebrà sorpreses".






