directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 03:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 11 de gener de 2016 19:10 h

Junqueras assegura que l'independentisme "mai" es rendirà i pronostica que aviat caldrà tornar a demostrar-ho

El president d'ERC obre la porta del procés constituent a "tothom que hi vulgui participar"

ACN Barcelona.-"Ho hem aconseguit". Han estat les primeres paraules que el president d'ERC, Oriol Junqueras, ha dirigit aquest dilluns als consellers nacionals del partit. El líder dels republicans ha celebrat l'acord entre JxSí i la CUP per investir Carles Puigdemont i ha destacat el paper que ha jugat ERC en la part final de les negociacions: "hem hagut de cridar, de demanar, gairebé d'exigir que les negociacions continuessin". Aquesta constància ha estat clau per assolir un acord que demostra que l'independentisme "mai es rendirà". "Davant les dificultats no hi ha resignació que valgui. Mai ens plantegem abandonar. I tindrem ocasió de tornar-ho a demostrar", ha explicat, tot qualificant les negociacions entre JxSí i la CUP "d'entrenament" per les traves que posarà l'Estat a partir d'ara. Amb l'objectiu d'eixamplar l'independentisme, Junqueras ha obert la porta del procés constituent a "tothom que hi vulgui participar".

"Si ens posaran tantes traves com podran, també és evident que nosaltres hi haurem de posar tota l'esperança, compromís, rigor, constància i treball", ha subratllat Junqueras durant la seva intervenció al Consell Nacional d'ERC, convocat amb urgència després de l'acord entre JxSí i la CUP. El president dels republicans ha garantit que no es rendiran "mai" i que seguiran endavant fins a assolir la independència. "La manca de fe és un luxe que no ens podem permetre", ha sentenciat.Junqueras ha explicat que les bones perspectives electorals d'ERC que apuntaven les enquestes no van cegar mai la intenció del partit d'insistir fins a "l'últim segon de l'últim minut de l'últim dia" per arribar a un acord d'investidura i d'estabilitat parlamentària. "Ens deien que érem ingenus quan dèiem que estàvem convençuts que hi hauria un acord, un bon acord", ha recordat.Segons Junqueras, l'acord entre JxSí i la CUP ha de fer més ample el camí cap a la independència. "Com sempre i sense excepció aprofitem cada oportunitat per estendre la mà a tots aquells que vulguin participar en aquets procés constituent. A tots aquells que sense ser explícitament independentistes estan compromesos amb el dret del nostre poble a decidir el seu futur. Un dret que mai pot ser subsidiari del permís de l'Estat, de cap govern espanyol ni del Congrés i el Senat, que evidentment hi estan en contra".De fet, el president d'ERC pronostica que, a partir d'ara, la bel·ligerància de l'Estat contra el procés sobiranista anirà en augment. Per això, està convençut que els tres mesos de negociacions entre JxSí i la CUP i els moments en els que semblava que era impossible un acord serviran "d'entrenament" per afrontar els nous reptes.Per acabar, Junqueras ha volgut agrair l'esforç de totes les persones que han participat en les negociacions de Govern. Un agraïment que ha volgut personificar en una persona, la secretària general del partit, Marta Rovira, que ha estat ovacionada.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.