directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 03:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 11 de gener de 2016 19:17 h

La fiscalia aporta un nou informe d'Hisenda que exonera la Infanta i Diego Torres demana que el rei testifiqui

Les defenses d'Urdangarin i la seva dona reclamen noves proves al tribunal

ACN Palma.-El fiscal anticorrupció del 'cas Nóos', Pedro Horrach, ha aportat aquest dilluns durant la sessió de tarda de la primera jornada del judici un informe de l'Agència Tributària que tornaria a exculpar la infanta Cristina d'un suposat delicte fiscal. Així, segons l'informe d'Hisenda, la Infanta no va cometre ni una infracció administrativa, i per tant tampoc hauria comès cap delicte fiscal. Durant la sessió de la tarda, les diverses parts han sol·licitat l'admissió o inadmissió de diverses proves a practicar durant el judici, tant siguin documentals, pericials o testificals.

La defensa d'Urdangarin ha recordat que ell va intentar aportar un informe similar i que li va ser rebutjat, i per això ha tornat a demanar la seva admissió. També ha demanat la nul·litat com a prova d'una factura d'Aizoon no signada i d'una altra amb la seva signatura falsejada.La defensa de la Infanta ha aportat també un informe pericial econòmic que redueix en uns 50.000 euros el suposat benefici a títol lucratiu de la infanta respecte el seu marit.L'advocat de Diego Torres, exsoci d'Urdangarin, ha proposat nombroses noves proves que no se li havien admès inicialment, però la magistrada presidenta li ha reclamat que concreti en quines pàgines del voluminós sumari estava cadascuna de les proves. També ha volgut aportar documents que suposadament desmenteixen alguns testimonis que negaven haver participat en esdeveniments organitzats per Nóos.Els advocats dels diversos alts càrrecs valencians han volgut aportar informes sobre el suposat retorn reputacional dels Valencia Summit, trobades empresarials internacionals. La fiscalia s'hi ha oposat inicialment preguntant-se si la bona reputació depenia del suposat sobrecost per a les arques públiques que van tenir aquests esdeveniments. També han aportat convenis que van signar amb altres entitats a part de l'Instituto Nóos.L'acusació popular, exercida pel sindicat ultra Manos Limpias, ha demanat que els acusats estiguin obligats a romandre a la sala de vistes durant tot el judici, que es reprendrà al febrer i durarà almenys fins a finals de juny. En una reunió prèvia el passat mes de novembre les parts van pactar que els acusats podrien absentar-se del judici a partir que acabin els interrogatoris de tots els acusats i comencin la resta de proves, a partir del març. Ara, però, Manos Limpias demana que hi siguin la resta de jornades, cosa a la qual s'oposen la resta de parts. El tribunal ha respost que es plantejarà la possibilitat als acusats quan acabin de declarar assumint la seva responsabilitat davant l'absència.L'advocada de Manos Limpias també ha demanat poder canviar la seva posició a la sala de vistes almenys quan ella interrogui als acusats, per poder veure clarament el seu "llenguatge corporal", cosa que ara no pot fer per la seva ubicació. La magistrada presidenta li ha recordat que s'han instal·lat càmeres i pantalles a la sala per resoldre aquest inconvenient.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.