directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 04:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Dimarts, 12 de gener de 2016 13:37 h

La Biblioteca Carles Rahola de Girona rep més de 370.500 visitants en el primer any de funcionament

L'equipament va acollir durant el 2015 un total de 30 exposicions i 108 conferències o i presentacions

ACN Girona.-La Biblioteca Pública Carles Rahola de Girona ha rebut 370.503 usuaris durant el 2015, en el primer any de funcionament. La Biblioteca va obrir portes el 23 de desembre de 2014 i, des de la seva posada en servei, ha emès 3.040 carnets nous i ha efectuat 148.107 préstecs. Un any després de la seva obertura, la Biblioteca rep una mitjana de 1.570 usuaris al dia, excepte els dissabtes, en què rep una mitjana de 1.200. És la biblioteca més gran de Catalunya, amb una superfície de 7.121m2. L'obertura d'aquest nou espai va permetre multiplicat per 7 la superfície que ocupava l'anterior biblioteca.

Les activitats que es fan a la Biblioteca Pública Carles Rahola són un dels principals atractius de l'equipament. Durant el 2015 es van fer 90 sessions de clubs de lectura amb un total de 870 persones; 47 hores del conte, a les quals han assistit 1.660 nens, i 276 minicontes, que han comptat amb la participació de 6.373 infants. La biblioteca ha acollit 30 exposicions, que han estat visitades per 6.205 persones; s’hi ha realitzat 108 conferències i presentacions, a les quals han assistit 6.882 persones; ha ofert 35 audicions, concerts i projeccions, amb l’assistència de 1.174 persones, i ha impartit 259 cursos d’informàtica, que han comptat amb 6.882 alumnes. Pel que fa les xarxes socials, la biblioteca ha consolidat la seva comunitat virtual. Actualment l’equipament disposa de 2.085 seguidors de Facebook, xarxa en la qual ha rebut 30.601 visites, i de 500 seguidors a Instagram. Durant el primer any en funcionament, s'ha millorat el treball en xarxa amb les biblioteques municipals per tal de poder oferir un servei coordinat que, sota el nom Biblioteques de Girona, asseguri el servei de qualitat coherent i divers a tots els ciutadans. Per a aquest any, aquesta coordinació permetrà avançar en una concepció cada vegada més integrada, quant a serveis, activitats i col·lecció, de totes les biblioteques públiques de la ciutat. Més hores d'obertura i més personal Des del mes de juliol de 2015, l'equipament va ampliar l'horari d'obertura en 10 hores setmanals. Això ha permès oferir un horari de dilluns a dissabte de les deu del matí fins a les vuit del vespre, s'ha pogut consolidar gràcies a l'augment de l'equip de recursos humans, a partir de novembre de 2015, amb 7 persones més. També s'ha pogut reobrir el punt de préstec per a malalts i acompanyants a l'Hospital Trueta de la ciutat. La Biblioteca Pública Carles Rahola, ubicada al carrer Emili Grahit de Girona, és la biblioteca pública més gran de Catalunya, amb una superfície de 7.121metres quadrats i ha multiplicat per 7 la superfície que ocupava l'anterior biblioteca. La Biblioteca va ser dissenyada pels arquitectes Mario Corea, Luis Morán i Sebastián Guerrico.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.