directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 05:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 de gener de 2016 07:01 h

Front comú d’eurodiputats catalans per frenar a Brussel·les el pla de conca de l’Ebre del PP

“No permetrem que la CE miri cap a un altre cantó, el pla de l’Ebre s’ha de retirar”, assegura l’ecosocialista Ernest Urtasun

ACN Brussel·les.-Els eurodiputats d’ERC, CDC, UDC, ICV i PSC han denunciat a Brussel·les l’aprovació del nou pla de conca de l’Ebre i han remarcat que la Comissió Europea podria fins i tot multar el govern espanyol per incomplir la Directiva Marc de l’Aigua. “No permetrem que la CE miri cap a un altre cantó, el pla no compleix amb les directives i s’ha de retirar”, assegura a l’ACN l’eurodiputat d’ICV, Ernest Urtasun. Segons Francesc Gambús, d’UDC i membre de la comissió de Medi Ambient, “la CE és el gran aliat a favor de la gent del Delta de l’Ebre i del riu”. Una delegació de l’Eurocambra visitarà la zona el febrer per analitzar el cas i, segons Josep Maria Terricabras, d’ERC, podria “posar les coses a lloc”.

“La Comissió Europea es posarà al costat del riu i de la directiva d’aigües”, prediu Francesc Gambús, que considera que “no es tracta d’una qüestió de territoris, sinó de complir la llei”. Per Javi López, del PSC, el pla aprovat pel govern espanyol en funcions és “un fet lamentable pel riu, per l’ecosistema del Delta i també té un efecte econòmic molt negatiu per a la comunitat que viu vinculada al Delta”. El pla, pel convergent Ramon Tremosa, està “clarament fora” del que pot acceptar Brussel·les. Els eurodiputats d’ERC, CDC, UDC, ICV i PSC confien que la visita, a principis de febrer, d’una delegació de la Comissió de Peticions de l’Eurocambra a la zona serveixi perquè Brussel·les pressioni el govern espanyol per canviar el pla. “El sol fet de fer una visita d’aquest tipus ja indica que el problema és gros, que el Parlament Europeu el veu com un problema real, autèntic, no és una simple visita de cortesia”, remarca el republicà Josep Maria Terricabras. “Al Parlament Europeu estarem molt vigilants”, alerta Ernest Urtasun (ICV), que vol evitar que el govern espanyol faci “jocs de passadissos” perquè la CE li permeti tirar el pla endavant. Gambús adverteix, però, que tot i que la Comissió és “inexorable” la “gent de l’Ebre ha de ser conscient” que “no és ràpida”. Pel democratacristià, Brussel·les rebrà el pla, en farà els anàlisis i dirà que “està malament” i si no hi ha modificacions “pot iniciar expedients sancionadors”. “Després de sis anys de seguir aquests temes, la meva opinió és que l’Estat espanyol prefereix pagar unes multes a Europa i tirar endavant el pla hidrològic, que no pas complir la llei europea”, lamenta l’eurodiputat de CDC, Ramon Tremosa, que considera “curiós” que “els que parlen tot el dia de complir la llei hagin estat anys incomplint el mandat europeu de la Directiva de l’Aigua per enviar els plans de conca a temps”. L’eurodiputat del PP, Santi Fisas, rebutja aquesta visió, i assegura que “el fàcil seria fer com els socialistes, perquè no fas res”. Fisas recorda que el govern espanyol té un expedient obert per no haver presentat a temps els plans “des de l’època socialista”, i assegura que l’aprovat aquest gener “s’ha fet amb diàleg amb tota la conca hidrogràfica”. “Alguns es pensen que l’Ebre només està a Catalunya, però passa per altres comunitats i té molts usos”, indica en declaracions a l’ACN. Segons Fisas, però, és “molt difícil” arribar a un acord amb la Plataforma en Defensa de l’Ebre perquè la seva proposta “és inviable”. Des de Ciutadans, no s’uneixen a les crítiques contra el pla de conca de l’Ebre, que consideren que compleix la Directiva Marc de l’Aigua.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.