directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 09:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 14 de gener de 2016 19:48 h

TMB titlla d'"estratègia oportunista" les mobilitzacions i aturades de servei de la plantilla per al febrer

La direcció assegura que s'aprofiten la inauguració de la L9 sud i el Mobile World Congress per pressionar pel conveni col·lectiu

ACN Barcelona.-Els responsables de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han qualificat d'"estratègia oportunista" el calendari de mobilitzacions i aturades del servei que el Comitè d'Empresa ha anunciat per al mes de febrer. TMB ha considerat que es tracta d'una maniobra "dissenyada pels sindicats" amb la vista posada a dos grans esdeveniments que tindran lloc a Barcelona durant aquell mes, la inauguració de la línia 9 sud del Metro i la celebració del Mobile World Congress. Tot plegat, indiquen, per "pressionar" en el procés de negociació del conveni col·lectiu.

Per a la direcció de la firma és "incomprensible" que "s’aboqui" la plantilla a una vaga quan el conveni ha vençut "tot just" l'1 de gener del 2016. Els responsables de TMB recorden que va ser "per voluntat de l’empresa" que es van iniciar les negociacions l'octubre passat, que ara s'està "en ple procés" i que no es donen "raons objectives" per trencar-lo. En aquest sentit, la direcció de TMB reitera la voluntat de seguir negociant "amb una actitud constructiva i de bona fe".En tot cas, també ha afegit que "no cedirà" a la pressió d'unes accions "pensades per causar la màxima pertorbació" en la mobilitat de la ciutadania de Barcelona i l'àrea metropolitana.Forçar el desbloqueigLa plantilla de TMB ha aprovat aquest dijous en assemblea la convocatòria d'aturades i vagues per "forçar" el desbloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu i aconseguir un acord que "respongui" a les seves reivindicacions, segons un comunicat que ha fet públic el sindicat UGT. Concretament, s'ha convocat una aturada de cinc hores, de 10.00 a 15.00 h, el dia 2 de febrer, a més d'una manifestació a les 11.30 h que sortirà de la Plaça Urquinaona i arribarà fins a la Plaça de Sant Jaume. També s'ha convocat vaga de 24 hores els dies 22 i 24 de febrer, amb motiu del Mobile World Congress (MWC). El comitè lamenta el "bloqueig de les negociacions per part de la direcció" de l'empresa i recorda que els tres eixos bàsics de les demandes de la plantilla (lluita contra la precarietat laboral, descongelació salarial i limitació de la reforma laboral) han estat compromisos de la majoria dels partits polítics que formen part de l'Ajuntament de Barcelona durant les campanyes electorals.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.