directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 09:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 15 de gener de 2016 10:08 h

Juncker demana que "Espanya estigui a l'alçada" davant "els moviments en algunes regions i províncies"

El president de la CE reclama que l'Estat "es doti el més ràpidament possible, perquè forma part de la zona euro, d'un govern estable"

ACN Brussel·les.-El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, no ha volgut aquest divendres "opinar sobre els moviments en algunes regions i províncies" de l'Estat, però ha demanat "que Espanya estigui a l'alçada". "Si dono consells en públic mai no en fan cas", ha ironitzat Juncker, preguntat sobre els problemes per formar un nou govern espanyol i per l'independentisme a Catalunya. "Voldria que Espanya es dotés el més ràpidament possible, perquè forma part de la zona euro, d'un govern estable", ha reconegut el democratacristià luxemburguès, tot i assegurar no voler "interferir en la composició" del nou executiu.

Dilluns passat, el portaveu de Juncker, Margaritis Schinas, no va voler fer "cap comentari" sobre la investidura de Puigdemont. "És un afer intern d'Espanya i no ens correspon expressar un posicionament sobre l'organització constitucional d'un estat membre", ja s'havia excusat el mateix Schinas, l'endemà de les eleccions del 27-S.El president de l'Eurocambra, Martin Schulz, va advertir aquest dijous que la Constitució espanyola forma part del corpus jurídic comunitari i, per tant, no respectar-la suposa també una violació de la legislació europea. "Un element bàsic de la UE no és només el seu Tractat sinó també l'existència de les constitucions dels estats membres i jo, com a president d'una institució europea, estic obligat a respectar-la totalment", va advertir el socialista alemany. "La qüestió catalana s'ha de discutir dins del marc de la Constitució espanyola i no en un debat al Parlament Europeu o a Brussel·les", va defensar.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.