directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 11:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 15 de gener de 2016 18:24 h

Els ultres de Blanquerna seuran dilluns al banc dels acusats per enfrontar-se a penes de prop de 17 anys de presó

La Fiscalia demana quatre anys per als dos principals responsables de l'atac i dos per als tretze restants pels delictes de desordres, danys i atemptat

ACN Madrid.-La secció trentena de l'Audiència Provincial de Madrid començarà a jutjar a partir de dilluns els 15 ultres que van assaltar el Centre Cultural Blanquerna l'11 de setembre de 2013 com a responsables dels delictes de desordres públics, danys, atemptat contra l'autoritat i coaccions i de les faltes de lesions i maltractament. La Fiscalia demana 4 anys de presó per a dos d'ells i 2 per als tretze restants mentre que les acusacions particulars demanen penes de fins a 16 anys i 9 mesos per a un dels atacants i 15 anys i 9 mesos per a la resta. Les acusacions particulars afegeixen a l'escrit de qualificació de la Fiscalia un altre delicte d'atemptat, un d'ultratge a la senyera i demanen les màximes penes tots ells d'ells.

Dos anys i quatre mesos després de l'assalt al Centre Cultural Blanquerna, l'Audiència Provincial de Madrid jutjarà la quinzena de membres d'organitzacions d'ultra dreta que l'11 de setembre de 2013 van irrompre a la seu de la Generalitat a Madrid durant la recepció oficial organitzada pel Govern a la capital espanyola. Els ultres van accedir al local de manera violenta, amb una actitud intimidatòria i amenaçant els assistents.Els fets es va produir quan el llavors delegat del govern de la Generalitat a Madrid, Josep Maria Bosch, es trobava a punt de pronunciar un discurs institucional des de la tarima de la sala on es portava a terme l'acte, a la planta baixa del local. Va ser aleshores quan els atacants van accedir al Centre de manera violenta cridant consignes a favor de la unitat d'Espanya, destrossant el mobiliari del local i ruixant els assistents amb un gas pebre irritant. Entre els assistents hi havia una cinquantena de persones, entre el quals diversos membres d'algunes formacions polítiques catalanes amb representació a les cambres com Unió o el PSC. L'aleshores diputat d'Unió, Josep Sánchez Llibre, va plantar cara a un dels assaltats i aquest va respondre colpejant-lo amb actitud molt violenta. Els acusats que seuran a partir de dilluns davant el jutge també van estripar la senyera i van mostrar ensenyes nazis i espanyoles. Per tots aquests fets, la Fiscalia sol·licita de dos a quatre anys de presó per als assaltants com a responsables dels delictes d'amenaces, d'atemptat a l'autoritat i coaccions mentre que les acusacions particulars, exercides per la Generalitat, CiU i Josep Sánchez Llibre, afegeixen el delicte d'ultratge a l'escrit de qualificació del Ministeri Públic i demanen les penes màximes que preveu cada delicte per als acusats. A banda de les penes de presó Cinc dels acusats tenen un ampli historial de violènciaCinc dels acusats d'assaltar el Centre Cultural Blanquerna l'11 de setembre de 2013 tenen un ampli historial de violència i han estat condemnats anteriorment per delicte de lesions, danys, violència en l'àmbit familiar, coaccions, robatori de vehicles i robatori amb força. Però l'acusat amb una pena més alta és el membre d'Alianza Nacional Íñigo Pérez de Errasti que va ser condemnat a 14 anys de presó pels delictes de tinença d'explosius i d'armes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.