Jané exculpa l'Espanyol pels missatges ofensius al partit contra el Barça i els atribueix a "actuacions individuals"
Interior no descarta que algunes pancartes ja fossin "dins l'estadi abans que s'efectuessin els controls de seguretat" i ha obert una investigació
ACN Barcelona.-El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha exculpat l'Espanyol per les pancartes ofensives que es van mostrar a l'estadi de Cornellà - El Prat el passat dimecres en el partit de vuitens de final de la Copa del Rei contra el Barça. "Ho analitzarem tot, però vull deixar molt clar que no era intenció del club que això passés", ha afirmat Jané aquest divendres en roda de premsa. El conseller ha anunciat que Interior ha obert una investigació "identificant persones concretes" i ha detallat que no descarta que algunes pancartes ja fossin "dins l'estadi abans que s'efectuessin els controls de seguretat". "No estem parlant d'un problema d'un club, sinó d'actuacions individuals" ha reiterat Jané, que ha qualificat la demostració de missatges en referència a la cantant Shakira, esposa del defensa blaugrana Gerard Piqué, com un fet "inadmissible i censurable".
Jordi Jané ha fet aquestes afirmacions després que el dimecres 13 de gener es veiessin pancartes amb missatges polèmics com "Shakira és de tots" a les graderies de l'estadi de l'Espanyol. El president del club, Joan Collet, va demanar ahir "disculpes a qualsevol persona que s'hagi pogut sentir ofesa" i ha manifestat que l'entitat no comparteix "moltes de les expressions que es van dir des d'un sector de la grada", al·ludint també a alguns càntics durant el partit de Copa del Rei contra el Barça, susceptibles de ser sancionats pel Comitè Antiviolència. Collet ha fet aquestes declaracions en un vídeo del canal de YouTube de l'Espanyol, després de reunir-se d'urgència amb el Consell d'Aministració blanc-i-blau. "No es coneixia el contingut ni la existència de les pancartes", ha subratllat Collet. El president de l'Espanyol s'ha justificat per no treure les pancartes de les graderies "perquè no estaven fixes enlloc, s'exhibien i s'amagaven". A més, ha destacat que "mai és aconsellable actuar durant el partit", d'acord amb les recomanacions dels Mossos d'Esquadra.D'altra banda, La Curva, el principal grup d'animació de l'equip blanc-i-blau que va ensenyar les pancartes, s'ha defensat en un comunicat en el que ha expressat que el missatge sobre la cantant colombiana Shakira "senzillament volia expressar que la persona en qüestió s'ha significat de manera àmplia i reiterada en el temps com a simpatitzant de l'Espanyol (fotografiant-se amb Raúl Tamudo) i el Real Madrid (fent el mateix amb Zinedine Zidane), entre altres, sense que hi càpiga la interpretació malèvola que alguns pretenen imposar de que la pancarta tenia com a finalitat encoberta la de qualificar-la de 'prostituta' i menyscabar la seva integritat i dignitat moral".






