directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 11:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 16 de gener de 2016 11:30 h

Santi Vila: “No he estat mai una persona protaurina, però jo no sóc partidari de prohibir massa res”

El nou conseller de Cultura promet diàleg amb tot el sector i aposta per “democratitzar l’accés a l’art”

ACN Barcelona.-El nou conseller de Cultura, Santi Vila, ha rebutjat aquest dissabte l’etiqueta de defensor dels toros i ha assegurat que no ha estat mai una persona protaurina. “Jo, senzillament, per una raó de principi liberal quan es va discutir aquesta qüestió a Catalunya vaig dir que no era partidari de prohibir massa res, especialment vinculat a la cultura”, ha recordat Vila en una entrevista al programa ‘El Suplement’ de Catalunya Ràdio. “Si a mi algú em pregunta si portaria el meu fill als toros jo diria que no, perquè és un acte massa violent per la sensibilitat del segle XXI”, ha continuat el conseller de Cultura, que sí ha reconegut haver assistit a diverses corrides de toros a Ceret i les ha definit com una “experiència antropològica”. Paral·lelament, Vila ha promès endegar un diàleg fluid amb tot el sector cultural català i ha apostat per “democratitzar l'accés a l’art”.

“És absolutament imprescindible que en aquests primers cent dies el que fem des de la conselleria sigui sobretot escoltar. La gent ja ens anirà coneixent, serem molt accessibles”, ha avançat el conseller de Cultura, que ha afirmat que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, també ha demostrat la seva sensibilitat vers el món cultural en la seva etapa com a alcalde de Girona. “La cultura s'ocupa de contribuir a crear les condicions perquè els ciutadans siguin lliures”, ha manifestat Santi Vila. El conseller ha assegurat també que Catalunya “és un país raonablement madur en equipaments” però que hi ha “grans institucions culturals que tenen greus problemes”. “Aquí, hem de millorar els pressupostos i a les grans institucions culturals del país els hem de garantir estabilitat”, ha afirmat el conseller de Cultura.Aposta pel Museu d’Arquitectura de BarcelonaVila ha aprofitat l’entrevista per reivindicar igualment el cinema d’autor –“té la funció de despertar consciències i incomodar-nos. S’ha de cuidar”-, remarcar la importància del Pla Nacional de Lectura i apostar per tirar endavant el Museu d’Arquitectura de Barcelona, un projecte aparcat pel propi govern de Colau. “Tenim mainada de tot el món que ve a estudiar arquitectura a Catalunya i això ho hem de cuidar. És un museu oportú? Segur. Altra cosa és si en el més immediat curt termini aquesta ha de ser una prioritat absoluta”, ha reflexionat en veu alta el conseller de Cultura, que ha confirmat una “il·lusió absoluta” pel seu nou càrrec. “Jo sóc de lletres, i per tant la conselleria de Cultura em queda propera”, ha reblat Vila. Suspens del Govern a RodaliesFinalment, i parlant de la seva anterior cartera de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila ha aprofitat per fer autocrítica i ha reconegut que una de les assignatures pendents continua essent el servei de Rodalies a Catalunya. “El Govern ha suspès en aquesta legislatura en el servei de Rodalies”, ha puntualitzat. “Continua sent un servei de mobilitat francament millorable, que té moltes incidències i molt poca fiabilitat”, ha lamentat el nou conseller de Cultura, que també ha donat un darrer consell al seu substitut, Josep Rull. “A mi m’ha funcionat tenir sempre presumpció de bondat, no tenir prejudicis. D'aquesta manera deixes de veure que qui tens davant és del PP, PSOE...i simplement comences a treballar”, ha conclòs Vila.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.