directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 14:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 18 de gener de 2016 09:28 h

Rajoy acusa Sánchez de voler fer "una espècie de pacte del Tinell" per governar sense el PP

El president espanyol en funcions "atendrà" Puigdemont si el truca però no prendrà la iniciativa

ACN Madrid.-El president del govern espanyol en funcions i líder del PP, Mariano Rajoy, ha assegurat aquest dilluns en una entrevista a RNE que no té previst reunir-se amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, per avançar en la formació d'un govern a l'Estat. "El PSOE no vol negociar amb nosaltres" i "el senyor Sánchez estableix una espècie de Pacte del Tinell on està disposat a parlar amb tothom, cedir amb tothom, abdicar de les seves responsabilitats i no explicar res", mentre que "amb l'únic que pel que es veu no pot entendre's és amb el PP, que té més de 7 milions de vots i ha guanyat les eleccions", ha assegurat. Segons Rajoy, en comptes d'optar per una gran coalició per a la governabilitat, Sánchez s'ha fixat com a prioritat "pactar amb els independentistes i extremistes" i fer un govern "amb 14 més". També ha afirmat que "atendrà gustosament" el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, si aquest el truca, però no prendrà la iniciativa d'establir contacte perquè "habitualment no és ell qui truca" els presidents autonòmics.

Rajoy ha criticat durament el préstec de senadors del PSOE a DL i ERC perquè els independentistes puguin formar dos grups al Senat i ha assegurat que la maniobra és fruit de la voluntat del secretari general dels socialistes d'obtenir "el suport dels independentistes i rupturistes" a una eventual investidura. "Cal preguntar perquè vol pactar amb independentistes i no vol saber res del PP. La resta té poca importància", ha assegurat.En canvi, ha ofert a Sánchez "un programa per al futur" d'Espanya, però ha rebutjat la possibilitat de derogar lleis com la reforma laboral, la llei de seguretat ciutadana o la LOMCE, perquè "l'error més gran seria fer marxa enrere". Tampoc ha obert la mà a la reforma de la Constitució. "Estic disposat a escoltar molt atentament tots els plantejaments que vulguin fer altres", malgrat que "encara avui ningú ha explicat en què consisteix la reforma federal" i "fins ara estem en el de sempre: soroll però no continguts"."Si Puigdemont em truca l'atendré"El president espanyol en funcions encara no ha establert cap contacte amb el nou president de la Generalitat, i no preveu prendre la iniciativa. "Si ell em truca sempre l'atendré com vaig fer amb el senyor Mas o qualsevol president de comunitat autònoma", ha dit. Però ell no el trucarà: "Si ell té alguna cosa a dir-me l'atendré molt gustosament com he fet sempre a qualsevol president de comunitat autònoma" però "no soc jo el que truca habitualment". Defensa que Felip VI no rebés ForcadellRajoy també ha defensat la decisió del rei Felip VI de no rebre la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, fet que ha provocat que ERC s'hagi esborrat de la llista d'audiències d'aquesta setmana a La Zarzuela: "Jo respecto sempre les decisions del rei i el que ha fet és el que de manera habitual es venia fent", ha assegurat Rajoy. Segons el president en funcions rebre la presidenta del Parlament de Catalunya "no formava part de certa tradició": "Pot ser que en alguna ocasió fa temps fos així, però crec que el rei va fer el que havia de fer".Informe de l'Advocat de l'Estat en breuRajoy també ha assegurat que l'Advocat de l'Estat lliurarà "en les pròximes dates" a La Moncloa el seu informe sobre la presa de possessió de Puigdemont i la creació de la conselleria d'Exteriors. Ha insistit que el seu executiu "no en deixarà passar ni una" i per tant portarà als tribunals "qualsevol decisió que es prengui en contra de la Constitució i les lleis". No vol fer un "pas al costat"Rajoy també ha evitat valorar la possibilitat de renunciar a la seva investidura a canvi de possibilitar un acord que situï un altre representant del PP a La Moncloa. "El problema no és de persones, sinó de partits" i "Sánchez vol ser president del govern sense haver guanyat les eleccions". Segons Rajoy, a ell "ningú" del seu partit li ha demanat que s'aparti. "Tinc intenció de seguir en la vida política", ha conclòs



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.