directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 14:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dilluns, 18 de gener de 2016 12:30 h

Més de 150 veïns de Monistrol de Montserrat traslladaran el poble cinc segles enrere durant la 4a Festa dels Romeus

L'acte, que tindrà lloc el pròxim cap de setmana, preveu rebre més de 4.000 visitants

ACN Monistrol de Montserrat.-Monistrol de Montserrat engega la seva setmana més festiva amb la diada de Sant Sebastià i els Romeus. Un any més, el poble retrocedirà el proper cap de setmana al seu passat medieval per explicar de forma didàctica l'origen del vot de poble al seu patró, Sant Sebastià, a partir de recreacions històriques amb guions adaptats i escenes. La festa compta amb la participació de més de 150 veïns i la implicació de tot el poble. El porrer de Sant Sebastià, Joan Pozo, ha explicat que els Romeus "és una manera d'endinsar les noves generacions i els nous monistrolencs a la història del poble". La festa, que ja arriba a la seva quarta edició, preveu rebre uns 4.000 visitants.

La festa dels Romeus de Monistrol de Montserrat tindrà lloc el cap de setmana del 23 i 24 de gener, uns dies després de les festes de Sant Sebastià o Festa Major d'hivern, que se celebren des de fa segles al municipi i es remunten a l'època en què la pesta negra causava estralls a la població. D'aquesta manera, el municipi es traslladarà durant dos dies fins el segle XVI a través de diverses representacions teatrals d'escenes històriques, com ara l'arribada dels romeus o peregrins al poble, la marxa dels metges o el Miracle de Sant Sebastià. L'alcalde de Monistrol, Joan Miguel Rodríguez, s'ha mostrat satisfet de l'evolució que ha experimentat la festa durant aquest tres primers anys d'arrencada. Segons el batlle, "s'ha aconseguit trobar l'equilibri necessari per consolidar el projecte de Romeus gràcies a la vocació transversal i participativa amb que va néixer, de la mà d'entitats i voluntaris del poble". De fet, la festa compta amb la implicació de tot el municipi i amb més de 150 veïns que es vesteixen de l'època per recrear la història. De la seva banda, el gerent el Patronat de la Muntanya de Montserrat, Xavier Aparicio, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb projectes que, com Romeus, "destaquen per la seva base social i participativa" i ha posat en valor el treball desenvolupat per actualitzar i convertir les tradicions en un reclam turístic per a l'entorn del Montserrat.Consolidada l'estructura de Romeus, la festa afegeix nous elements de dinamització, com és el cas de la primera edició del Concurs de Fotografia de Romeus que pretén aprofitar tot el potencial que presenta la festa a nivell d'imatge.La festa, que compta amb un pressupost d'uns 20.000 euros, preveu rebre la visita d'unes 4.000 persones durant tot el cap de setmana. El preludi, les festes de Sant SebastiàD'altra banda, el municipi acollirà els propers dies 19 i 20 de gener les festes de Sant Sebastià o Festa Major d'hivern del municipi, que es remunten a l'època en què la pesta negra causava estralls entre la població. El punt àlgid serà el dimecres 20 amb el tradicional ball del Bo-Bo, proclamat l'any 2010 element festiu patrimonial d'interès nacional. Els dansaires recreen de manera simbòlica l'acte de sembrar a la terra els dons guaridors que Sant Sebastià ha proporcionat al municipi.La dansa va a càrrec de tres parelles, dues de casades i una de solters, que reben els noms d'abat, batlle i prior. Durant la dansa, els administradors de la festa passen el relleu dels seus càrrecs als que ho seran l'any vinent a través de la proclamació que en fa el credencer -l'administrador general de la festa- amb l'aprovació del poble.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.