El Bloc arribarà al Constitucional si la Mesa del Congrés no permet un grup Compromís-Podem
L’executiva aposta per explorar totes les possibilitats obertes per aconseguir l’objectiu i remarca que la candidatura reuneix tots els requisits legals
ACN València .-L’executiva nacional del Bloc Nacionalista Valencià (partit integrat a la coalició Compromís) va reiterar la seva confiança amb els negociadors escollits per l’executiva de Compromís per a la conformació d’un grup propi al Congrés i els va encomanar explorar totes les possibilitats obertes per aconseguir l’objectiu, incloses les converses amb altres formacions. En una reunió celebrada dilluns a la nit, el Bloc va avançar així mateix que en el cas de no trobar cap alternativa que superi l’anunci de negativa efectuat per alguns, i atenent allò que estableix el protocol de la coalició, els diputats i les diputades electes hauran de formalitzar la demanda de constitució del grup parlamentari valencià davant la Mesa del Congrés i arribar fins a les últimes conseqüències legals, inclosa la instància al Tribunal Constitucional, “per aconseguir una veu pròpia i diferenciada”.
L’executiva va remarcar que la candidatura ‘Compromís-Podem-És el moment’ reuneix tots els requisits legals establerts pel reglament del Congrés per a la formació d’un grup parlamentari valencià propi. Així mateix, va confiar que la Mesa no faci cap interpretació restrictiva del reglament, “fruit d’interessos polítics”, i “permeti la creació del grup parlamentari valencià que la ciutadania ha demanat a les urnes". “Hem de recordar que més de 670.000 valencians i valencianes varen donar el seu vot a la candidatura electoral valenciana ‘És el moment’. És a dir, més del 25% de la ciutadania valenciana, pels quals treballarem fins el final per impedir que es queden sense veu al Congrés dels Diputats”, varen manifestar.






