Sí Que Es Pot exclou la llei de transitorietat jurídica de la comissió sobre el procés constituent
Coscubiela insta especialment el PSC a participar en la comissió perquè no pressuposa que l'horitzó sigui la independència
ACN Barcelona.-El portaveu parlamentari de Catalunya Sí Que Es Pot, Joan Coscubiela, ha celebrat aquest dimarts l'acord amb Junts Pel Sí i la CUP per impulsar una comissió d'estudi sobre el procés constituent. Una comissió que Coscubiela ha remarcat que no servirà per desenvolupar les lleis de desconnexió amb l'Estat. En primer lloc, perquè és d'estudi i no pas legislativa i, en segon lloc, perquè el portaveu de Sí Que Es Pot garanteix que no es pressuposa la independència com a l'única opció viable. "Aquesta no és ni la comissió per la independència ni per l'estat federal", ha remarcat des de la sala de premsa del Parlament. Per aquest motiu, Coscubiela creu que cap grup parlamentari que defensi un canvi en l'statu quo del 1978 pot justificar la seva absència i ha instat directament el PSC a participar-hi.
"Tot el que sigui desplegament de la resolució del 9-N, com la llei de transitorietat jurídica, tenen un altre espai natural, la Comissió d'Afers Institucionals", ha subratllat Coscubiela. Segons ell, la comissió d'estudi sobre el procés constituent no tractarà cap d'aquestes lleis. Si el Govern o la majoria independentista les volen tramitar ho hauran de fer al seu "lloc natural". "Les lleis s'han de veure en comissions legislatives", ha afegit.Coscubiela ha remarcat que es "protegeix" la comissió d'estudi perquè sigui una comissió en la qual "tothom es pugui sentir còmode i ningú pugui dir que és una comissió feta per a un objectiu concret". En aquest sentit ha instat la resta de grups parlamentaris, en especial el PSC, a participar en el debat i sumar-se a la comissió del procés constituent.Reforma de la llei de finançamentA més de parlar sobre la comissió d'estudi, Coscubiela també ha destacat la tasca que Catalunya Sí Que Es Pot ha fet en altres matèries durant la "hivernació" del Parlament. La proposta de resolució que es debatrà al Ple d'aquest dimecres sobre el retorn de la paga extra del 2012 als treballadors públics és un dels punts destacats, però també n'hi ha un altre: la proposició de llei perquè el Congrés dels diputats modifiqui la llei de finançament de partits. La confluència d'esquerres pretén prohibir per llei que les fundacions dels partits rebin donacions d'empreses, una de les vies del finançament irregular de les formacions polítiques.






