directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 20:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 19 de gener de 2016 17:56 h

La CUP celebra que la Generalitat es pugui retirar dels processos judicials contra activistes per iniciativa pròpia

Botran dóna per fet que el termini de 18 mesos és l'oficial i diu que només es podria veure alterat si l'Estat planteja un referèndum

ACN Barcelona.-La CUP ha aplaudit aquest dimarts que la Generalitat es pugui retirar dels processos judicials oberts contra diversos activistes, com ara els dels aldarulls per les dues vagues generals de 2012. "És una molt bona notícia, un èxit dels moviments socials i de les plataformes antirepressives", ha afirmat el diputat Albert Botran, que ha negat que la seva formació condicionés l'acord de la investidura a aquesta qüestió. "Ho vam posar sobre la taula, però no volíem negociar ni mercadejar amb aquests casos", ha afirmat alhora que ha celebrat que hagi estat fruit de la "reflexió" del propi executiu. Des de la sala de premsa del Parlament també ha donat per fet que el termini de 18 mesos marcat al full de ruta segueix sent vàlid perquè és l'"oficial" i ha constatat que només el plantejament d'un referèndum amb pregunta i data concretes per part de l'Estat podrien alterar aquest calendari.

De la mateixa manera que l'Ajuntament de Barcelona va decidir retirar-se d'alguns processos judicials oberts contra activistes, la CUP confiava que la Generalitat també ho pogués fer. I així ho van recollir en el document 'Fil a l'agulla', en què detallaven què esperaven de Junts pel Sí i el nou Govern, i van posar-ho sobre la taula en les negociacions per l'acord d'investidura, segons ha recordat Botran. Després que la portaveu de l'executiu català, Neus Munté, hagi explicitat que no retiraran les acusacions en les causes obertes per Can Vies, el diputat cupaire ha demanat a la Generalitat que reconsideri la seva posició i que apliqui el mateix criteri que en els altres processos judicials, entre d'altres, els de les vagues generals de 2012 o les accions reivindicatives per la MAT. "Darrere hi ha implicacions polítiques i reflecteixen que els actes que es jutgen són de reivindicació política", ha afirmat. A més, ha opinat que amb aquesta decisió, la Generalitat "no surt en defensa del bé comú sinó del seu cos de policia".Comissió d'estudi sobre el procés constituentBotran ha explicat que el rang d'estudi que Junts pel Sí i la CUP han atorgat a la comissió sobre el procés constituent s'ha d'interpretar com un "gest" cap a Catalunya Sí que es Pot per "facilitar l'eixamplament dels consensos" en aquesta matèria. La coalició d'esquerres liderada per Lluís Rabell és un actor "important" en aquest procés constituent, ha afegit.Això no treu, ha afegit, que la CUP es mantingui "ferma" en exigir a Junts pel Sí el compliment de la declaració rupturista, que estableix que un cop constituït el nou Govern s'han d'iniciar els tràmits parlamentaris per dissenyar les lleis de transitorietat jurídica, hisenda i seguretat social en un període màxim de 30 anys. Es pot impulsar, ha recordat, des de la comissió que es consideri pertinent però cal veure-ho realitzat. 18 mesos i DUIBotran ha reiterat que el termini dels 18 mesos per a l'inici de la ruptura amb l'Estat segueix vigent, així com la via de la declaració unilateral d'independència. Després que Carles Puigdemont digués que potser no calia apostar per la DUI, el cupaire ha recordat que el full de ruta sí que la contempla u que és "legítima". "La unilateralitat és la única via per exercir la sobirania", ha subratllat. Només una proposta concreta, definida i "sense brindis al sol ni dilacions" d'un referèndum podria modificar el calendari, ha afegit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.