El fundador de Facebook i el pilot de Fórmula 1 Lewis Hamilton, entre els conferenciants del Mobile World Congress
Els organitzadors del congrés augmenten les mesures de seguretat després dels atemptats de París i confien amb l'arribada de l'L9
ACN Barcelona.-El Mobile World Congress 2016 espera reunir 95.000 assistents -2.000 més que l'any passat-, 2.100 expositors, 160 delegats governamentals i 4.000 periodistes d'arreu del món. La cita anual que converteix Barcelona en la capital mundial del mòbil tindrà un impacte econòmic de 460 milions d'euros i generarà 13.000 llocs de treball. Enguany els organitzadors han augmentat les mesures de seguretat arran dels atemptats de París i confien que la línia 9 del metro estigui a ple rendiment coincidint amb el congrés, que serà del 22 al 25 de febrer. Pel que fa als conferenciants, el fundador de Facebook, Marc Zuckerberg, repetirà per tercer any consecutiu, i també hi haurà el pilot de Fórmula 1 Lewis Hamilton.
Aquest any Google tornarà a ser present al Mobile World Congress (MWC). "Estem molt contents que Google torni a tenir un paper principal", ha assegurat en la presentació del MWC 2016 el director del congrés i conseller delegat de la patronal GSMA, John Hoffman. L'esdeveniment també comptarà amb la presència d'altres firmes destacades del sector, com Samsung, Huawei, LG, Sony, Telefónica i Vodafone, entre moltes altres. Apple tornarà a ser un cop més el gran absent. A més de Zuckerberg i Hamilton –qui participarà en una taula rodona sobre com la tecnologia sense fils està transformant el futur de l'automoció-, en la llista de conferenciants també hi figuren el president i conseller delegat de Ford, Mark Fields; el cap digital de General Electric, William Ruh; la presidenta de MasterCard, Ann Cairns; el conseller delegat d'Intel Corporation, Brian Krzanich; i la consellera delegada de Getty Images, Dawn Airey, entre altres. El grafè, el 5G, l'Internet de les coses i uns 'wearables' més estèticsCom a novetat, el MWC 2016 dedicarà un pavelló al grafè, l'anomenat material del futur que s'espera que revolucioni la indústria mòbil. Al congrés també s'hi mostraran les últimes novetats de mòbils, tauletes i 'wearables'. Aquests darrers estan evolucionant amb models més estètics i cada cop incorporen més funcions, com per exemple les que tenen a veure amb la salut. El MWC també posarà el focus en la casa i el cotxe connectats i l'Internet de les coses, així com en la realitat virtual augmentada, una tecnologia amb múltiples funcionalitats i cada cop més a l'abast de tothom amb l'arribada al mercat d'aparells barats. D'altra banda, el congrés tornarà a fixar-se en les xarxes 5G, que seran "súper important en la connectivitat de les coses", per la seva "rapidesa i fiabilitat", ha explicat el cap de recerca de la consultora CCS Insight, Ben Wood. També es parlarà de la necessitat de garantir la seguretat a la xarxa.Més seguretat per l'increment de l'alerta terrorista Arran dels atemptats de París, el nivell d'alerta terrorista a Catalunya va pujar fins al 4, en una escala de 5. És per això que les mesures de seguretat també s'han augmentat al Mobile World Congress. Per primera vegada, les autoritats estan comprovant les identitats de les persones que es registren a la fira i s'instal·larà haurà dins del recinte de la Gran Via un centre de comandament de policia. A més, s'incrementaran els controls a l'entrada del congrés. Hoffman confia que no hi haurà vaga al metroEl conseller delegat de la GSMA, John Hoffman, s'ha mostrat content per l'arribada de la línia 9 sud del metro, que té una parada a la fira de la Gran Via i que està previst que entri en funcionament dies abans de l'inici del congrés. Davant de l'anunci de vaga dels treballadors del metro coincidint amb l'esdeveniment, Hoffman ha assegurat que confia que empresa i empleats acabaran arribant a un acord que acabi desconvocant l'aturada.






