directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 22:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 14:15 h

Els sindicats denuncien que les cues a la Gerència Territorial del Ministeri de Justícia es podrien haver evitat

UGT i CCOO critiquen que s'hagi d'expedir el certificat d'antecedents penals, que podria "excloure interins" d'una plaça per altres infraccions que no afecten a menors

ACN Barcelona.-Els sindicats UGT i CCOO de Catalunya han denunciat aquest dimecres les cues que s'han format durant aquests dies davant la Gerència Territorial del Ministeri de Justícia per obtenir el certificat d'antecedents penals. Aquest document es requereix a tots els professionals que hagin de treballar amb menors d'edat per constatar que no han comès delictes amb violència o abusos sexuals segons el que requereix la nova llei de menors. Carles Abellán, responsable de comunicació de la federació d'ensenyament de CCOO, creu que les aglomeracions de gent "es podrien haver evitat" si l'administració hagués acceptat la proposta sindical de presentar, de manera provisional, "una declaració jurada o promesa, que és el que es demana als funcionaris". "El problema és que s'està demanant un certificat que no existeix, què és el del registre de la llei de menors i aquest registre no està creat", ha afegit.

En el mateix sentit, Manuel Valencia, secretari d'ensenyament públic d'UGT de Catalunya ha advertit que lliurar el certificat general d'antecedents penals pot suposar "que s'exclogui interins que vulguin entrar a la borsa de treball" per altres delictes "com infraccions penals de trànsit", que constarien al document.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.