directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 02:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 21 de gener de 2016 17:47 h

Les vendes de vehicles de dues rodes a Catalunya augmenten un 16,6% el 2015 i sumen dos anys d'increments

Al conjunt de l'Estat la xifra va ser del 18,3%, sumant motocicletes i ciclomotors

ACN Barcelona.-Les vendes de vehicles de dues rodes han augmentat un 16,6% a Catalunya durant el 2015, segons dades de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes, Anesdor. Aquesta xifra inclou les vendes de motocicletes, que van pujar un 18,2% respecte del 2014, i les de ciclomotors, que van baixar un 0,6%. A Barcelona les matriculacions de vehicles de dues rodes durant el 2015 també han augmentat un 16,6% respecte de l'any anterior. A l'Estat, el 2015 ha estat l'any de la consolidació de la recuperació del sector iniciada l'últim trimestre del 2013. Motocicletes i ciclomotors van augmentar vendes en un 18,3% aquest últim any.

Al conjunt de l'Estat la motocicleta és la palanca principal de creixement del sector, ja que concentra el 86% del total de vehicles lleugers. En aquest sentit, després d'un descens precipitat en les matriculacions els últims anys, el 2015 ha marcat un punt d'inflexió amb un augment del 9%.Pel que fa a les previsions per a l'any vinent, Anesdor considera que el mercat de les dues rodes creixerà un 9,8% el 2016 arreu de l'Estat, fet que si es compleix suposaria la matriculació de 162.000 unitats.Les vendes que s'esperen a Catalunya serien 41.500 motocicletes, un 14,9% més que el 2015, i 2.800 ciclomotors, xifra similar a la de l'exercici anterior. En total, 44.300 vehicles nous de dues rodes, un 13,8% més.SinistralitatPel que fa a la sinistralitat, l'any 2015 ha acabat amb 340 morts i ferits greus en moto a Catalunya. L'elevat volum de vehicles de dues rodes a Barcelona mereix una atenció especial per a Anesdor, que considera que la capital catalana necessita "un pla urgent" de seguretat vial per a aquest sector. Subratllen, en aquest sentit, que dos de cada tres accident amb un altre vehicle són responsabilitat d'un turisme.L'antiguitat del parc mòbilFinalment, les dades d'Anesdor també posen de manifest que l'edat mitjana del parc mòbil de motocicletes és de 14,7 anys, mentre que la del parc mòbil de turismes és de 12,7. El 69% del parc mòbil de motocicletes té més de 7 anys d'antiguitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.