directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 01:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 22 de gener de 2016 13:15 h

L'Estat recorre al TC contra les atribucions de la conselleria d'Exteriors i la comissió d'estudi del procés constituent

No ho fa, en canvi, contra la presa de possessió de Puidemont com a president de la Generalitat

ACN Madrid.-La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha anunciat aquest divendres que el seu executiu ha acordat presentar recurs al Tribunal Constitucional (TC) contra el decret que regula les atribucions i les funcions de la conselleria d'Exteriors del nou govern de Carles Puigdemont, així com contra la creació de la comissió d'estudi del procés constituent que el Parlament va aprovar aquest dimecres amb els vots de Junts pel Sí, CUP i Catalunya Sí que es Pot. L'executiu de Rajoy actua després de rebre els informes que havia sol·licitat als ministeris de Justícia i Hisenda sobre aquestes dues qüestions. Considera que es vulneren les competències de l'Estat en les dues matèries. L'executiu espanyol no recorre, en canvi, la presa de possessió del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, malgrat que també havia demanat un informe sobre aquesta qüestió.

Segons ha explicat Sáenz de Santamaría a la roda de premsa posterior al consell de ministres, l'informe de l'Advocat de l'Estat conclou que les atribucions de la conselleria de Raül Romeva desenvolupen una Llei d'Acció Exterior de la Generalitat que el govern espanyol va recórrer al TC, i malgrat que aquest tribunal va aixecar-ne la suspensió automàtica "encara no hi ha sentència", fet que motiva, ha dit, el seu recurs. Pel que fa a la comissió d'estudi del procés constituent, l'executiu espanyol argumenta que la voluntat inicial del Parlament era fer una comissió "legislativa" i només va canviar-ne la condició a comissió "d'estudi" quan va detectar que podia ser inconstitucional. "Indubtablement aquest govern ha de tenir l'agilitat i prudència per evitar que el que es volia fer d'una manera no s'acabi fent d'una altra", ha dit Sáenz de Santamaría, perquè "cal veure si algunes coses es fan per evitar-ne d'altres fent un ús del dret no permès". En canvi, l'executiu espanyol no recorrerà la presa de possessió de Puigdemont, tot i que el cas ha estat estudiat per l'advocat de l'Estat. Segons la vicepresidenta, en aquest cas l'advocat de l'Estat considera que Puigdemont ja va complir els requisits quan va prometre el compliment de la Constitució en prendre possessió de l'acta de diputat, i això, sumat al fet que l'Estatut no estableix l'obligació de fer-ho quan un és nomenat president, fa inviable el recurs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.