directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 02:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Divendres, 22 de gener de 2016 18:49 h

El membre de la Camorra detingut a Barcelona era el xofer i guardaespatlles personal del cap del clan de 'los Mariano'

El conseller d'Interior destaca que la seva captura és "un nou exemple que demostra que els mossos són la policia integral de Catalunya"

ACN Girona.-El membre de la Camorra napolitana detingut a Barcelona tenia forts vincles amb el cap del clan de 'los Mariano'. De fet, com ha concretat el conseller d'Interior, Jordi Jané, l'home seria el xofer i guardaespatlles personal del líder mafiós. El mafiós, que té 41 anys, ja ha entrat a presó per ordre de l'Audiència Nacional i serà extradit a Itàlia. Jané ha destacat que la seva captura, que va tenir lloc dimarts passat durant un control policial, és un exemple més "de la tasca que fan els mossos com a policia integral de Catalunya", col·laborant amb les policies europees i internacionals amb les ordres de detenció que dicten. D'ençà del 2014, els Mossos d'Esquadra han detingut fins a 34 delinqüents relacionats amb la Camorra napolitana.

La detenció del membre del clan de 'los Mariano' va tenir lloc dimarts passat. Durant un control policial a Barcelona, els mossos van demanar la documentació a un home italià de 41 anys, que va aportar dades contradictòries sobre la seva identitat. La investigació posterior va permetre saber que el sospitós estava buscat a nivell internacional per la policia italiana i que tenia estrets vincles amb la Camorra napolitana. Se l'acusa de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, extorsió, amenaces i especulació amb propietats immobiliàries. El mafiós, que serà extradit a Itàlia, ha ingressat aquest divendres a presó després de ser posat a disposició de l'Audiència Nacional. El conseller d'Interior ha assegurat que la seva captura "és un exemple més de la tasca que fan els Mossos d'Esquadra com a policia integral de Catalunya, col·laborant amb altres cossos policials i complint ordres europees i internacionals de detenció".Jané ha recordat que, només durant el 2015, els mossos van detenir fins a 79 delinqüents buscats internacionalment. "I moltes d'aquestes detencions també tenen a veure amb la màfia italiana i, en concret, amb la Camorra napolitana; des del 2014, els mossos n'han fet 34 ", ha subratllat el conseller d'Interior. "Els Mossos d'Esquadra fan la seva tasca amb èxit i els vull felicitar un cop més", ha conclòs Jordi Jané.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.