Mónica Oltra aposta perquè Pedro Sánchez miri cap a un pacte de govern “a la valenciana”
La vicepresidenta del govern valencià aconsella el líder socialista que miri cap a experiències del seu entorn més proper
ACN València .-La vicepresidenta del govern valencià i coportaveu de Compromís, Mónica Oltra, ha aconsellat aquest dilluns al secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, que miri cap a l’experiència de l’acord de govern al País Valencià (on governen PSOE i Compromís, amb suport parlamentari de Podem). En una entrevista a la cadena COPE, Mónica Oltra ha remarcat que Sánchez “parla d’un govern a la portuguesa, li diria que ho té molt més a prop que és el govern a la valenciana”. En aquest sentit, ha recordat que els signants del Pacte del Botànic varen fixar primer cinc eixos de polítiques comunes prioritàries i després varen acordar el govern. “Li diria a Pedro Sánchez que aprengués d’aquestes experiències que té més properes, que sigui valent i escolti els ciutadans i sobretot els més vulnerables, que estan necessitant aquestes polítiques”, ha assenyalat.
Preguntada sobre la proposta de govern de Pablo Iglesias al PSOE, la coportaveu de Compromís ha assenyalat que el líder de Podem es va veure obligat a “parlar del què i del qui a la vegada” perquè l’audiència amb el Rei Felip VI obligava a posicionar-se. Oltra ha afegit que “cadascú tenim un estil, jo primer vaig insistir en tancar quines polítiques s’havien de fer”. Amb tot, ha indicat que “no sempre es fa el que es vol sinó el que es pot”, en relació amb la manera amb què Iglesias va plantejar l’acord de govern. Al llarg de l’entrevista, Mónica Oltra ha estat preguntada pel ministeri de plurinacionalitat. Al respecte, la vicepresidenta valenciana ha assenyalat que “l’arquitectura territorial necessita canvis”. En aquest sentit ha assenyalat que s’ha de configurar un estat “on els territoris hi vulguin ser per voluntat pròpia i negar-se a veure-ho no ens fa bé”. Així mateix, ha remarcat que el País Valencià necessita un sistema de finançament just i una regulació del deute històric, ha incidit en el fet que pateix “una anomalia democràtica” perquè es troba 14 punts per sota de la mitjana del PIB i “som una comunitat pagadora”.






