directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 23:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 25 de gener de 2016 14:03 h

Colau i Domènech insisteixen que el referèndum no és una "línia vermella" i insten el PSOE a plantejar una nova oferta

En Comú Podem lamenta que no hagin començat formalment les negociacions amb els socialistes per formar govern a l'Estat

ACN Barcelona.-El líder d'En Comú Podem, Xavier Domènech, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han insistit aquest dilluns que el referèndum sobre la independència de Catalunya no és cap "línia vermella" per afrontar unes negociacions de govern a l'Estat. "Si el PSOE creu que té una proposta que pot convèncer la ciutadania de Catalunya, que la plantegi", ha demanat Domènech durant una roda de premsa al Pati Llimona. Tant ell com Colau han lamentat que les negociacions amb els socialistes no hagin començat formalment, tot i l'oferiment que Pablo Iglesias els va fer divendres passat. "Volem parlar", ha subratllat el líder d'Ecn Comú Podem, que veu necessari un pacte que "faci fora el PP" del govern espanyol.

"Estem en disposició de construir una alternativa de país", ha subratllat Domènech en relació a l'acord de govern que Podem ha ofert al PSOE i del qual la confluència catalana se' fa corresponsable. "Al Congrés ja hi ha una majoria per derogar la LOMCE, la llei mordassa i la reforma laboral", ha insistit. Podem està a l'espera de rebre una resposta per part de la direcció socialista: "esperem que en aquesta disjuntiva, el PSOE triï la construcció d'una alternativa per a les classes populars i no una gran coalició al servei de la troica".De "línies vermelles", En Comú Podem no en posarà cap, ni tan sols el referèndum sobre el futur polític de Catalunya, un dels principals punts del programa amb què es van presentar a les eleccions. "Si el PSOE creu que té una proposta que pot convèncer la ciutadania de Catalunya, que la plantegi", ha reclamat Domènech que, tot i això, està convençut que el referèndum és "la millor proposta" i és la que va guanyar a Catalunya el passat 20 de desembre.Les negociacions no han començat formalment i Pablo Iglesias i Pedro Sánchez només han mantingut una conversa telefònica després que el secretari general de Podem li plantegés a Felip VI el govern de coalició entre les dues formacions. Colau ha insistit en què En Comú Podem no ha plantejat "línies vermelles" per començar a negociar amb el PSOE i ha demanat que els socialistes tampoc les hi posin. "No val dir que es vol dialogar i negar-te a seure en una taula, ni que vols un govern d'esquerres i posar línies vermelles amb la formació que va guanyar a Catalunya", ha destacat.En Comú Podem es reunirà en els propers dies amb ERC i també amb Democràcia i Llibertat. Amb el PSC ja ho han fet, perquè confiaven que "ajudés" en la negociació que volen mantenir amb el PSOE. "Plantegem el mateix referèndum que defensava el PSC ara fa dos anys", ha recordat Domènech. En tot cas, les posicions amb el PSC no són del tot coincidents, ja que tot i coincidir en la necessitat d'impulsar una reforma constitucional, el primer secretari socialista, Miquel Iceta, defensa una coalició de govern que també inclogui a C's, fet que En Comú Podem descarta completament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.