directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 10:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 26 de gener de 2016 09:59 h

Alba Sarraute serà la nova Reina del Carnaval de Barcelona

El consistori recupera la figura de la Reina Belluga, tradició del segle XVII, en substitució del Rei Carnestoltes

ACN Barcelona.-El Carnaval de Barcelona recuperarà enguany la figura de la Reina del Carnaval, també coneguda com a Reina Belluga, una tradició satírica del segle XVII de caràcter republicà i antimonàrquic. El consistori d’Ada Colau estrena amb aquesta novetat principal el seu primer Carnaval, a manera de “reconeixement a la participació social i política de les dones de la ciutat”, tal com ha manifestat aquest dimarts la regidora de Cicles de Vida, Feminismes i LGTiB, Laura Pérez. La festivitat, que se celebra del 4 al 10 de febrer, disposa enguany d’un 30% menys de pressupost –per “descentralitzar” el Carnaval cap als barris, segons el consistori-, mantenint, això sí, la majoria d’activitats habituals.

La regidora de Ciutat Vella i tinenta d’alcalde, Gala Pin, ha subratllat que enguany s’ha volgut “posar èmfasi en les diverses rues que s’organitzen als diversos barris de Barcelona”, motiu pel qual, ha dit, el pressupost del Carnaval de la ciutat cau un 30%. La reducció ve, d’una banda, de l’eliminació de l’acte de presentació dels Ambaixadors als mercats de Barcelona, i de l’altra, i l’Enterrament de la Sardina al Parc de la Ciutadella per a escoles i entitats de Ciutat Vella. El Carnaval 2016, però, no abandona els habituals Arribo –enguany de la Reina Belluga i no del Rei Carnestoltes-, els Saraus, els Balls de Màscares, les Cercaviles, la Batalla Campal de la Taronjada o l’Enterro de la Sardina. L’Arribo de la Reina Belluga i els Focs de Carnaval tindran lloc el 4 de febrer pels carrers del Born amb destí final al Born Centre Cultural. Allà la Reina llegirà el seu ‘Ban’, on “discutirà al finit Rei Carnestoltes la legitimitat del seu regnat”. La pallassa i dona de circ, Alba Sarraute, ha estat l’escollida per encarnar la Reina Belluga, enguany coronada per l’Ajuntament com a nova Reina del Carnaval de Barcelona, en lloc del Rei Carnestoltes. La regidora de Cicle de Vida, Feminismes i LGTiB, Laura Pérez, ha exposat que aquesta figura –juntament amb el Rei Belluga- eren els reis de la disbauxa i la desobediència al segle XVI, abans de la institució del Carnestoltes.Ens ha agradat fer la reivindicació del personatge”, ha manifestat Pérez, que també ha apuntat que “la nostra història ha invisibilitzat moltes vegades les figures femenines”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.