directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 19:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 26 de gener de 2016 16:19 h

Cap universitat catalana entre les cinc més sol·licitades pels estudiants Erasmus

L’Estat espanyol és el destí més popular entre tots els europeus, que opten per Granada o Madrid

ACN Brussel·les.-Cap universitat catalana està entre les cinc més sol·licitades a l’Estat i a Europa per fer un Erasmus, segons les dades fetes públiques aquest dimarts per la Comissió Europea, que també indiquen que l’Estat espanyol continua sent el destí més popular entre els estudiants europeus. El curs 2013-2014 van estudiar a les universitats de l’Estat 39.277 Erasmus, que van optar per les universitats de Granada, la Complutense de Madrid, la Universitat de València, la Politècnica de València i la de Sevilla. La primera universitat catalana de la llista és la UB, novena, seguida de la UAB, vintena. A Catalunya, només la UPC és entre les cinc de l’Estat on més joves sol·liciten un Erasmus.

L’Estat espanyol segueix sent el que més estudiants Erasmus rep, però també el que més n’envia a la resta de països europeus. El curs 2013-2014, un total de 37.235 estudiants de l’Estat van marxar a fer cursos universitaris a l’exterior, una xifra lleugerament inferior a l’any anterior, quan van ser 39.242. La majoria dels estudiants de l’Estat que decideixen fer un Erasmus provenen, per aquest ordre, de les universitats de Granada, Complutense de Madrid, València, Politècnica de Catalunya i Politècnica de València. De fet, la Complutense de Madrid i la Universitat de Granada són les que més estudiants Erasmus envien de tota Europa, seguides de les de Bolonya, Sevilla i València. La tendència és lleugerament diferent a Catalunya. La primera universitat catalana dels rànquings és la UPC, que és la quarta de l’Estat que més estudiants Erasmus envia, i la tretzena a nivell europeu. La UB és la 16ena, la UAB la 25ena i la Pompeu Fabra la número 74. Pel que fa a les xifres d’estudiants que reben, el centre català que n’acull més és la UB, novena del rànquing europeu. La UAB és la número 20, la UPC la número 31 i la Pompeu Fabra la número 89. La Comissió Europea indica que durant l’any acadèmic 2013-2014 Espanya, Alemanya i França van seguir sent les tres destinacions més populars pels estudiants que van a l’estranger. Espanya no va ser, en canvi, l’estat que va enviar més estudiants a fer pràctiques a l’estranger a través del programa Erasmus+. En aquest cas, va ser França, seguida en segon lloc per Espanya, Alemanya i el Regne Unit. El destí preferit per fer unes pràctiques tampoc va ser Espanya, sinó el Regne Unit. Espanya, en segon lloc com a destí de pràctiques, va ser seguida per Alemanya, França i Itàlia. Mentre que un Eramus convencional, per estudiar a la universitat, dura una mitjana de 6,2 mesos, els programes de pràctiques acostumen a durar una mitjana de 4,4 mesos. Brussel·les també ha indicat aquest dimarts que el programa Erasmus millora considerablement les oportunitats dels joves de trobar feina de qualitat, i fins i tot de trobar feina en rangs de direcció. Aquest darrer curs, gràcies a l’ampliació del programa Erasmus, hi ha hagut moltes més oportunitats, no només per a estudiants, sinó també per a aprenents, professors i voluntaris. En total, el programa Erasmus+ ha ofert 650.000 beques de mobilitat, finançant 18.000 projectes i ajudant més d’un milió de persones.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.