directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 27 de gener de 2016 13:21 h

Ballesta assegura que continuaran col·laborant amb la Fundació Princesa de Girona tot i la moció aprovada pel ple

CiU es va abstenir en la votació del text, que condiciona la participació del consistori en les activitats de la fundació si no canvia el nom

ACN Girona.-L'alcalde de Girona, Albert Ballesta, ha assegurat que pensa seguir col·laborant amb la Fundació Princesa de Girona malgrat que el ple del dilluns va aprovar una moció que condicionava la participació en les activitats de la fundació privada al fet que canviï d nom. La moció, proposada per ERC-MES i la CUP, remarcava que el títol de Princesa de Girona "no representa" la ciutat i demanaven que la fundació substituís aquest nom per un altre. Concretament, proposaven que fos el de Carles Rahola. "Hem de respectar la voluntat política del ple, no la vull menystenir, però defenso fermament les tasques i les activitats de la fundació i l'ajuntament hi serà quan se li demani", ha afirmat Ballesta.

El ple de l'Ajuntament de Girona va aprovar dilluns al vespre una moció que, entre d'altres, demanava a la Fundació Princesa de Girona i a la Casa Reial que canviés el nom de l'entitat i proposava que s'anomeni Carles Rahola, en record al periodista gironí afusellat pel franquisme. El text, a més, condicionava la participació de l'ajuntament en les activitats de la fundació si no es fa aquest canvi de nom.La moció es va aprovar amb els vots a favor d'ERC-MES i la CUP però l'abstenció del grup de CiU va ser clau perquè prosperés. Durant el debat del text, l'alcalde, Albert Ballesta, no va pronunciar-se i el posicionament del grup el va fer el portaveu, Carles Ribas. La moció també demanava anul·lar un acord de ple de 1977 que condecorava l'actual rei Felip VI amb la medalla, el bastó i l'espadí de la ciutat. El punt més polèmic, però, va ser el que condicionava la participació de l'ajuntament en les activitats de la fundació si no deixava de dir-se Princesa de Girona, un títol que la moció també apunta que no "representa" la ciutat. Partits com PPC, C's i també CiU van qüestionar aquest punt i van recordar que la fundació és privada i, per tant, no se la pot obligar a canviar el seu nom.L'alcalde, que fa tres dies que ocupa el càrrec, s'ha pronunciat aquest dimecres també en aquest sentit. Segons Ballesta, la tasca que fa la fundació és "molt important" per a la ciutat i, per això, ha deixat clar que pensa seguir col·laborant i assistint als seus actes, especialment al Fòrum Impulsa que és el més destacat. "Hem de respectar la voluntat política del ple, no la vull menystenir, però defenso fermament les tasques i les activitats de la fundació i l'ajuntament hi serà quan se li demani", ha manifestat Ballesta.No obstant això, Ballesta reconeix que el títol de Princesa de Girona "no té cap vinculació" amb la ciutat però insisteix que la fundació és privada i, per això, pot escollir el nom que duu. "Jo com a molt puc suggerir un canvi de nom però deixem clar que la seva nominació l'escull una fundació privada", ha reblat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.