El PSC demana la compareixença de Bassa perquè "aclareixi què pensa fer amb la garantia de rendes a Catalunya"
Granados denuncia que "avui a Catalunya hi ha menys persones beneficiàries de la RMI i més persones que necessitant la prestació no hi poden accedir"
ACN Barcelona.-La portaveu del grup del PSC al Parlament, Eva Granados, ha reclamat al Govern que aclareixi "què pensa fer amb la garantia de rendes a Catalunya". "Aquest Govern no és nou, fa cinc anys que governa i és el responsable que avui a Catalunya hi hagi menys persones beneficiàries de la RMI que quan va arribar i més persones que, necessitant la prestació, no hi poden accedir. Esperem una resposta ràpida de la consellera bassa i no més anuncis que acaben en el no res”, ha afegit la socialista, que ha demanat la compareixença de la consellera de Treball, Afers Socials i Família, Dolors Bassa, per reclamar-li explicacions.
En aquests moments, el PSC assegura que, segons les dades que publica l’Idescat, a Catalunya hi ha 199.000 persones que viuen a llars sense perceptors d’ingressos. "Aquestes dades vergonyants són conseqüència de la crisis econòmica, de la manca d’ofertes d’ocupació i de la debilitat de les prestacions per desocupació però també de la deliberada reforma de la RMI del 2011 i que després de cinc anys no ha tingut cap resposta per part del Govern de la Generalitat. Han estat anys de negar a les entitats socials, als sindicats i també a l’oposició totes les propostes de reforma de la RMI", ha dit Granados en una nota de premsa difosa aquest dimecres a la tarda.La portaveu socialista ha recordat també que "la ILP de la Renda Garantida va iniciar el seu tràmit al Parlament la passada legislatura". "Ara, al Parlament JxS està esgotant totes les pròrrogues per a la presentació de les esmenes dels grups parlamentaris. Aquestes darreres hores el nou equip de la conselleria de treball i afers socials està anunciant canvis en la Renda Mínima d’Inserció, després que el mateix grup hagi votat en contra de les reformes proposades pel grup socialista”, ha sentenciat.






