directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 18:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 29 de gener de 2016 10:13 h

Catalunya va rebre un de cada quatre turistes estrangers que van visitar l'Estat durant el 2015

Amb 17,4 milions de visitants internacionals, supera de llarg les Illes Balears i les Illes Canàries, ambdues amb 11,6 milions

ACN Madrid.-Catalunya va rebre un de cada quatre turistes estrangers que van visitar l'Estat durant el 2015, concretament 17,4 milions, el que implica un creixement del 3,7% respecte el 2014. Es tracta d'unes dades que ja va avançar el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, el passat 20 de gener a Fitur i que aquest divendres ha confirmat l'Institut Nacional d'Estadística. Pel que fa les dades corresponents al desembre, el territori català va sumar 804.811 turistes estrangers, un 5% més que el mateix mes del 2014. D'altra banda, Catalunya supera de llarg en xifra de visitants la resta d'autonomies en les xifres acumulades de tot l'any. El segon territori més visitat és les Illes Balears, amb 11,6 milions (+2,7%), seguit de les Illes Canàries, també amb 11,6 milions (+1%).

Els turistes internacionals que van visitar Catalunya van fer una despesa total 15.625 milions d'euros, un 3,4% més, segons dades estimades pel Govern i que l'INE publicarà el pròxim 5 de febrer.Per mercats emissors, les principals mercats emissors, el dels Estats Units es va incrementar un 25,8% (644.400), seguit del de França, amb un 8,2% (5 milions); Regne Unit, amb un 6,5% (1,9 milions) i la resta d'Europa, amb un 8,1% (2,2 milions). En canvi, Rússia és el mercat que es contrau més, amb un descens del 31% (574.800), seguit de l'alemany, amb un 8,6% menys (1,3 milions).Pel que fa les dades a tot l'Estat, es van registrar 68,1 milions de turistes estrangers durant el 2015, un 4,9% més que l'any anterior, mentre que només al desembre van ser 3,4 milions, un 7,6% més que el mateix mes del 2014. Tot i que Catalunya és la comunitat que va rebre més visitant, la que més va créixer va ser la Comunitat de Madrid, amb un 13% més (5,1 milions). Per la seva part, Andalusia va rebre 9,3 milions de visitants estrangers (un 9,6% més que en 2014).En quant a les vies d'accés, més de 54,4 milions de turistes van arribar a l'Estat en avió, un 5% més, mentre que 12,5 milions ho van fer per carretera, un 4,4% més.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.