directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 18:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Divendres, 29 de gener de 2016 13:28 h

L'oposició atura la renovació de la flota d'autobusos a Terrassa i el govern municipal denúncia "obstrucció" política

PSC i CDC denuncien que partits de l'oposició canvien el seu vot després de no mostrar inconvenients en comissió informativa

ACN Terrassa.-El ple municipal de Terrassa no va aprovar aquest dijous la proposta del govern per renovar la flota d'autobusos, una mesura que el govern municipal format per PSC i CDC considera "urgent", més encara després que s'hagin produït "incidents" amb alguns dels vehicles. El tinent d'alcalde de Territori, Marc Armengol, ha explicat que la proposta estava "molt treballada" en comissió i que hi van haver grups que van votar en contra que no s'havien expressat així en comissió informativa. El portaveu de CDC, Miquel Sàmper, ha anat més enllà i assegurat que "donar la paraula" sobre el sentit del vot en comissió i després votar el contrari al ple és "enganyar a la ciutadania". La proposta del govern era comprar un microbús dièsel, quatre articulats de 18 metres dièsel, i 10 de 12 metres, dels quals sis híbrids, entre 2016 i 2017 amb un pressupost de 4,4 MEUR. Tota l'oposició hi va votar en contra, a excepció del PP que es va abstenir.

El govern municipal portava al ple aquesta proposta per renovar la flota d'autobusos municipals tenint en compte que l'últim vehicle que es va comprar va ser el 2012 i que darrerament s'havien produït incidents en alguns vehicles, com un incendi, que fan "urgent i necessària" la renovació, segons Armengol. A més, la proposta volia incorporar el component mediambiental adquirint més vehicles híbrids per sumar a la flota. Segons han explicat Armengol i Alfredo Vega, portaveu del PSC, la proposta s'havia treballat en comissió informativa amb els grups de l'oposició "i no havia suscitat cap debat extraordinari". C's va presentar una esmena per passar de sis a dos vehicles híbrids per un component econòmic i una segona de Terrassa en Comú (TeC) que suposava "un sobrecost de 600.000 euros" ja que demanava que tots els vehicles menys el microbús fossin híbrids. Finalment, la proposta del govern va rebre només els vots favorables de les dues formacions que en formen part i els vots en contra de TeC, ERC-MES, C's i la CUP, mentre que el PP es va abstenir. Des del govern municipal han denunciat que no és la primera vegada que passa una cosa així i han assegurat que hi ha grups polítics que canvien el seu vot "en el minut 90". En concret, Vega ha fet una crida a "no pervertir els mecanismes democràtics" assegurant que si hi ha discrepàncies s'han d'expressar durant les comissions per tal de poder continuar treballant i ha alertat que "l'oasi terrassenc de molt debat i capacitat d'acord s'escapa entre els dits".Tant PSC com CDC han considerat que amb aquests vots no s'està castigant el govern sinó a la ciutadania de Terrassa ja que ara els terminis per poder comptar amb nous autobusos, previstos per a l'octubre del 2016, s'allargaran. Armengol ha explicat que ara s'haurà de tornar a treballar la proposta i que la seva voluntat és tornar a parlar amb l'oposició per tal de poder consensuar-ne una. Si la proposta és diferent a la presentada aquest dijous s'hauran de repetir els estudis i els terminis es podrien allargar mesos.D'entrada han refermant la seva aposta perquè part de la flota sigui hibrida, en contra de la rebaixa que proposa C's, i han dit també que la proposta de TeC no la poden assumir econòmicament i l'ha qualificat també d'"una mica esbojarrada" ja que proposava comprar vehicles híbrids de diferents tecnologies "com un experiment". Per això, esperen que "rebaixin" la seva proposta i poder arribar a un punt comú. Armengol ha expressat el seu "malestar polític" per la situació que es va viure aquest dijous en el ple i ha lamentat que el servei d'autobusos treballarà "amb carències" fins que hi hagi una nova proposta que es pugui portar al ple per aprovar-la.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.