directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 00:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 1 de febrer de 2016 18:38 h

El Govern veu "alta sintonia" amb Sí que es Pot per explorar un acord pressupostari i garanteix uns comptes socials

Munté reconeix que Puigdemont "ha aprofundit més" amb Rabell que amb Iceta o Arrimadas en la qüestió dels pressupostos

ACN Barcelona.-La portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat aquest dilluns que hi ha hagut una "alta sintonia" entre el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el líder de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, per explorar un acord pressupostari. Ambdós coincideixen, ha dit Munté, que "les conseqüències de les legítimes diferències" entre les dues parts "no les ha de pagar la ciutadania". "Hem de ser capaços de salvar-les per tenir l'eina més social que pot tenir un Govern", ha remarcat la també consellera de la Presidència, que ha reconegut que Puigdemont "ha aprofundit més" amb Rabell en la qüestió dels pressupostos del que ho va fer amb la presidenta del grup parlamentari de C's, Inés Arrimadas, o el primer secretari del PSC, Miquel Iceta.

Després d'una hora de reunió entre Puigdemont i Rabell, Munté ha explicat que la trobada s'ha produït en un context de "plena normalitat i cordialitat", amb la voluntat conjunta d'ambdues parts d'explorar un possible acord pressupostari. Segons ella, Rabell ha mostrat la necessitat d'aprovar uns nous comptes per atendre "l'emergència social" que viu Catalunya, i ha manifestat la seva voluntat de conèixer quines seran les prioritats les seves prioritats.Munté, que agraït "l'actitud responsable" de Rabell, ha garantit que els pressupostos que elaborarà el Govern seran segur uns comptes "socials" malgrat les dificultats que posa l'Estat, i ha recordat que és l'executiu espanyol qui fixa el sostre de dèficit o qui controla el calendari de pagament del FLA. La portaveu no ha volgut marcar terminis i s'ha limitat a dir que l'objectiu és presentar els comptes el més aviat possible. Ha explicat que Puigdemont i Rabell també han parlat d'algunes altres lleis pendents de desplegar o d'elaborar, com la de la Formació Professional i l'electoral, i s'ha refermat la defensa conjunta del model educatiu català basat en la immersió lingüística.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.