directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 00:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 2 de febrer de 2016 13:21 h

Sánchez trasllada a Felip VI que està disposat a intentar formar govern si Rajoy ho rebutja de nou

El líder del PSOE diu que si el rei li fa l'encàrrec "farà un pas endavant" i negociarà amb totes les formacions polítiques

ACN Madrid.-El líder del PSOE, Pedro Sánchez, ha transmès aquest dimarts a Felip VI que està disposat a intentar formar govern si el líder del PP, Mariano Rajoy, declina de nou la petició. En roda de premsa al Congrés ha assegurat que malgrat que creu que la democràcia "no te dreceres" i cal "respectar els temps i els procediments", si Rajoy evita de nou sotmetre's a una sessió d'investidura, ell "farà un pas endavant" i "intentarà formar govern i treure d'aquesta situació de bloqueig a la democràcia parlamentària i les seves institucions". Per aconseguir un acord s'ha mostrat disposat a negociar amb totes les formacions, també el PP, tot i que ha assegurat que ell, per convicció personal, no buscarà el suport dels independentistes (ERC i DiL). Segons ha assegurat, intentarà que li surtin els números "pas a pas", però ja llançat un missatge a Podem i li ha recordat que els espanyols "no entendrien" que les forces progressistes no es posessin d'acord per fer possible el canvi. En aquest marc, ha assegurat que "se sent fort" dins del PSOE per impulsar aquest projecte, tot i les discrepàncies que diversos barons li van expressar durant el Comitè Federal del passat dissabte. Segons Sánchez, un cop manifestada la seva voluntat haurà de ser Rajoy qui resolgui ara qui se sotmetrà finalment a la sessió d'investidura. El líder del PP es reunirà amb Felip VI a les cinc de la tarda.

El líder del PSOE acusa el PP d'haver "renunciat" a presentar un projecte polític i buscar un exercici "d'escapisme polític" per provocar unes noves eleccions que "no són la solució".En canvi, segons Sánchez, el PSOE sí que està disposat a intentar formar govern, tot i que per ara encara no ha obert cap negociació per trobar una alternativa de govern. S'ha mostrat disposat a "parlar amb totes les forces polítiques" perquè "el canvi no és només de persones, sinó de polítiques i de formes" i no es pot respondre al front del PP "amb un altre front". "Parlaré amb el PP, per descomptat, perquè representa 7 milions d'espanyols", ha dit.En canvi, no ha volgut parlar de possibles "renúncies" per part dels socialistes per aconseguir el suport dels altres partits, però no en el camp dels independentistes, tal com es va aprovar al Comitè Federal del PSOE del 28 de desembre.Amb tot, segons Sánchez, si no buscarà el suport dels independentistes no és perquè li ho impedeixi el Comitè Federal, sinó "les seves conviccions". "Sempre he dit que no seré president a qualsevol preu i obro la mà a les formacions polítiques que tinguin voluntat de garantir la integritat territorial d'Espanya", ha sentenciat.En aquest marc ha assegurat que se sent "fort" dins del PSOE per liderar el procés i ha emplaçat Podem a fer possible el "canvi" i a integrar-se al pacte per la regeneració democràtica i la construcció de l'Estat del benestar "que mereixen els espanyols". El líder del PSOE ha assegurat que en el moment en que faci un pas endavant les negociacions han de començar immediatament perquè "no podem esperar ni un minut més", i s'ha mostrat disposat a assolir "grans acords" fugint del "frontisme".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.