directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 04:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dimecres, 3 de febrer de 2016 13:31 h

Carme Figuerola serà la nova degana de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida

Francesc Giné i Joan Blanco seguiran al capdavant de l'Escola Politècnica Superior i de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, respectivament

ACN Lleida.-La doctora en Filologia Francesa Carme Figuerola ha estat escollida aquest dimecres degana de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL) per 40 vots a favor i 25 en blanc. Així s'ha decidit en la Junta de Facultat celebrada a l'edifici del Rectorat. Figuerola, professora a la UdL des del 1995, substitueix en el càrrec a l'historiador Joan Busqueta, degà de Lletres durant els darrers sis anys. La nova degana s'ha fixat com a principals reptes en aquesta nova etapa potenciar la visibilitat del centre, el treball en xarxa, vetllar per l'ocupabilitat dels titulats, i continuar treballant per oferir una bona oferta docent. Segons també informa la UdL, Francesc Giné i Joan Blanco repetiran al capdavant de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF), respectivament.

La degana electa de Lletres, que des del 2011 ocupava el vicedeganat de la Facultat com a cap d'estudis, va ser entre 2005 i 2011 vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL en l'etapa del rector Joan Viñas. Anteriorment, amb el rector Jaume Porta, havia desenvolupat funcions d'adjunta en el Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària.Algunes de les prioritats de Figuerola passen per potenciar la visibilitat del centre, el treball en xarxa, vetllar per l'ocupabilitat dels titulats, i continuar treballant per oferir una bona oferta docent, segons informa la UdL. En aquest sentit, "valorarem la necessitat de programar noves titulacions i de promoure la col·laboració amb altres centres de la UdL per establir dobles titulacions", ha afirmat la nova degana de Lletres.La resta del seu equip el formen Salomé Ribes, com a vicedegana d'estudiantat; Flocel Sabaté, vicedegà de projecció exterior; Carles Salazar, vicedegà de suport a la qualitat acadèmica; Isabel Santaulària, vicedegana de programació acadèmica; i Mariona Visa, secretària.Pel que fa a la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF), continuarà tres anys més al capdavant del deganat, Joan Blanco, doctor en Infermeria des del 2013. La seva candidatura ha obtingut 20 vots a favor, cap en contra i 8 en blanc. L'acompanyaran a l'equip de direcció Montserrat Gea, com a vicedegana amb funcions de cap d'estudis; Fran Valenzuela, com a vicedegà; i Judith Roca, com a secretària acadèmica. A l'Escola Politècnica Superior (EPS) també repetirà el director. En aquest cas, la candidatura de Francesc Giné va rebre, el 28 de gener passat, 39 vots a favor, cap en contra i cap en blanc. Completen l'equip Margarita Moltó, com a secretària acadèmica; Magda Valls, com a cap d'estudis d'Enginyeria Informàtica; Maite Grau, com a cap d'estudis d'Enginyeria Industrial-Arquitectura Tècnica; Cristian Solé, com a sotsdirector de Relacions Internacionals, i Gabriel Pérez, com a sotsdirector d'Estudiantat, Promoció i Qualitat. Entre els reptes de futur de l'EPS, Giné vol continuar potenciant la internacionalització perquè totes les titulacions tinguin un acord de doble grau o Màster amb universitats de l'estranger, estimular les vocacions d'enginyeria entre l'alumnat de secundària i afavorir l'ocupabilitat de l'estudiantat de l'Escola, tot incentivant el seu esperit emprenedor, segons fonts de la universitat lleidatana.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.