directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 15:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 8 de febrer de 2016 12:07 h

Espanya és el sisè estat de la UE on els usuaris tenen més problemes de seguretat a Internet

Un 28% dels ciutadans evita comprar a la xarxa, un 23% no utilitza el banc on-line i un 25% ha patit un virus

ACN Brussel·les.-Espanya és el sisè estat de la Unió Europea on els usuaris tenen més problemes de seguretat a Internet, segons un estudi publicat aquest dilluns per l’Eurostat. Coincidint amb la celebració, dimarts, del Dia de la Internet Segura, l’Eurostat constata que un 30% dels espanyols ha patit algun problema de seguretat on-line, una xifra que només superen Croàcia, Hongria, Portugal, Malta, França i Luxemburg. La mitjana europea és del 25%. L’estudi de l’Eurostat també indica que un 28% dels ciutadans a Espanya evita comprar a la xarxa per motius de seguretat, i un 23% no fa servir la banca on-line per la mateixa raó. Un 25% ha patit un virus a l’ordinador, una xifra que ha caigut un 8% respecte el 2010.

L’estudi sobre l’ús d’Internet indica, però, que un 75% dels usuaris no va trobar problemes on-line durant l’any 2015, una xifra que ha disminuït amb el pas dels anys i l’aplicació de més mesures de protecció. L’estat europeu on els ciutadans van patir menys problemes de seguretat a la xarxa és la República Txeca, on només en van tenir un 10%. Seguit d’Holanda, Eslovàquia, Irlanda i Xipre. Tot i això, les preocupacions de seguretat a la xarxa fan que gairebé un de cada cinc europeus no compri on-line (un 19%), ni faci servir la banca a Internet (un 18%). A més, un 13% eviten utilitzar serveis de WIFI que no siguin els de casa seva. Aquests percentatges, a l’Estat espanyol, són del 28%, el 23% i el 20%, respectivament. L’estat europeu on els ciutadans tenen menys por de comprar a Internet és també la República Txeca (només un 5% ho eviten), seguit de Lituània, Xipre i Eslovàquia. En canvi, on hi ha més temor és a Suècia (un 34%). La segueixen Portugal, França i Espanya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.