directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 16:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 8 de febrer de 2016 19:36 h

C's veu "coincidències" amb el PSOE, però considera "molt difícil" un pacte a tres amb Podem

Villegas diu que la unitat d'Espanya és "irrenunciable" i descarta derogar la reforma laboral del PP

ACN Madrid.-ACN Madrid .- El vicesecretari de C's, José Manuel Villegas, ha dit que veu diferents punts de coincidència per arribar a acords amb el PSOE, però que "s'han de concretar temes" com la reforma laboral o de la Constitució, "perquè s'ha de tenir molt clar perquè i amb qui es fa". Villegas ha valorat en roda de premsa aquesta tarda el document de govern que proposa Pedro Sánchez per negociar la seva investidura com a president del govern espanyol. Unes negociacions on C’s “parteix del principi que cap obstacle és insalvable i on es pot arribar a acords”. Ciutadans coincideix amb el PSOE en matèries com la recuperació econòmica, regeneració democràtica, i en la creació d'un impost sobre els més rics. No obstant, Villegas veu "molt difícil" que un pacte entre C's i el PSOE "sigui assumible per Podem”, ja que considera que el partit de Pablo Iglesias i Albert Rivera "segueixen sent incompatibles".

Segons el portaveu de C's, el partit de Rivera “pot arribar a un acord amb el PSOE amb relativa facilitat” en recuperació econòmica com en regeneració econòmica. "Coincidim en què hi ha d'haver més transparència i en un funcionament més àgil del legislatiu que permeti un control més gran de l'executiu". Villegas també veu possibilitats d'acord en flexibilitzar el pagament del dèficit espanyol, “un fet que ens permetria no fer retallades en els propers dos anys”. Ciutadans també aprova les propostes fiscals dels socialistes com ara l’impost sobre la riquesa que proposa Pedro Sánchez “que no està malament perquè creiem que s’ha de modernitzar el nostre sistema tributari”.Després de contrastar les propostes de Pedro Sánchez amb les d’Albert Rivera, el portaveu de l'equip negociador de C’s també ha senyalat les discrepàncies existents amb els socialistes. Villegas ha dit que tot i “no estar d’acord amb la reforma laboral de Zapatero ni tampoc la del PP, no creiem que s’hagi de parlar de derogació de lleis, sinó de fórmules alternatives com el contracte únic, on hem de veure si som capaços de convèncer que és la millor fórmula”. Sobre una reforma constitucional, el dirigent del partit taronja creu que “seria irresponsable iniciar un procés de reforma si no es té una mica clar amb quins propòsits i majories es tirarà endavant”.José Manuel Villegas ha assegurat que un acord entre C’s i Podem serà “difícil”. El portaveu ha dit que els dos partits son incompatibles “com ho demostren temes com Europa, el deute, les polítiques fiscals o la reforma constitucional, on un dels principis ha de ser la igualtat de tots els espanyols sense possibilitat de referèndum independentistes”. Reunió Rivera-Rajoy el dijousEl portaveu de C’s ha confirmat que el proper dijous al matí Albert Rivera es reunirà amb Mariano Rajoy al Congrés dels Diputats. Villegas ha afegit que Pedro Sánchez “s’equivoca" no fent partícip del diàleg al PP, "ja que una agenda de reformes ambiciosa de les institucions espanyoles, com una reforma de la CE, no es pot fer donant l’esquena a un partit que té la majoria al Senat i al Congrés”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.