directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 17:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 9 de febrer de 2016 13:20 h

Sí Que Es Pot insisteix en negar-se a participar en les ponències de les lleis de la 'desconnexió'

Fachin insta JxSí i la CUP a presentar una proposició de llei i impulsar el debat a les comissions parlamentàries

ACN Barcelona.-El portaveu adjunt de Catalunya Sí Que Es Pot, Albano Dante Fachin, ha refermat aquest dimarts el rebuig a les ponències conjuntes que JxSí i la CUP volen crear per iniciar el tràmit parlamentari de les lleis de 'desconnexió', que han de regular la seguretat social, la hisenda pròpia i la transitorietat jurídica. La confluència d'esquerres no participarà en aquestes tres ponències si finalment la Mesa decideix crear-les. En atenció als periodistes als passadissos del Parlament, Fachin ha instat els grups independentistes a presentar o bé tres proposicions de llei o bé tres projectes de llei –si és el Govern qui directament els impulsa. En cas que ho facin, Sí Que Es Pot participarà en el debat en comissió per oposar-se a la tramitació de tres lleis que plantegen la independència "unilateral".

Tot i que per impulsar les ponències conjuntes, JxSí apel·li al "mandat democràtic del 27-S" i no a la resolució suspesa pel Tribunal Constitucional, Sí Que Es Pot creu que "s'assemblen molt" als compromisos aprovats amb la CUP el passat 9 de novembre. "Creiem que aquestes ponències tenen l'objectiu de posar en marxa o fer veure que es posa en marxa la resolució del 9-N", ha opinat. "La unilateralitat i la teoria de la desconnexió no són el camí per solucionar les coses", ha insistit.L'únic espai en el qual debatran les lleis de 'desconnexió' serà en el marc de les comissions parlamentàries i sempre que JxSí, la CUP o el Govern presentin un text concret. "Tenen instruments per tirar endavant una proposició de llei i estan en el seu dret de tirar-la endavant", ha recordat.La participació en la comissió d'estudi del procés constituent és un tema diferent, segons ha explicat Fachin. Per a la confluència d'esquerres aquesta comissió no predefineix un resultat final i les visions federalistes, confederalistes i independentistes hi tenen cabuda per igual. En canvi, les lleis de seguretat social, hisenda pròpia i transitorietat jurídica marquen el camí de la "independència unilateral", qüestió que no comparteixen.Pel que fa a la sol·licitud d'informe jurídic que han demanat altres grups de l'oposició al voltant de la constitució de les tres ponències, Fachin ha indicat que n'estaran pendents, tot i que no creuen que es tracti d'un tema "tècnic" sinó polític.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.