El Síndic diu que el protocol contra abusos sexuals a menors del 2006 "no ha funcionat"
Rafael Ribó convoca totes les administracions dilluns que ve per tractar possibles errades d'actuació en el cas dels Maristes de Sants
ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha assegurat aquest dimarts que el protocol marc d'actuacions en casos d'abusos sexuals i altres maltractaments greus a menors, signat per totes les administracions implicades, "no ha funcionat" en el cas dels Maristes de Sants. Des d'aleshores, s'han fet diverses reunions de seguiment i ja s'havien proposat millores davant de la detecció de mancances.
Per això, Ribó ha convocat per dimarts que ve a la seva seu una reunió per abordar les millors necessàries i "depurar els errors detectats". En concret, les administracions convocades són els departaments d'Interior, d'Educació, de Salut, i de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, la Fiscalia Superior de Catalunya, la Presidència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i la Delegació del govern espanyol a Catalunya.En un comunicat, el Síndic recorda que el protocol marc, impulsat pel Síndic, tenia l'objectiu d'assegurar, davant les situacions de maltractament infantil, una coordinació eficaç entre les diferents institucions implicades que "sembla que en aquesta ocasió no ha funcionat". A més, aquesta coordinació hauria d'afavorir, sense minva de les garanties processals assistencials i de protecció, que les actuacions que es duguin a terme siguin les mínimes necessàries per evitar diligències que puguin afectar la situació emocional de les víctimes.En el marc de l’aplicació d'aquest protocol es va crear una comissió de seguiment que s'ha anat reunint d'aleshores ençà i a l'entorn de la qual es van posar de manifest algunes mancances o disfuncions que encara s’observen en l’abordatge de les situacions de maltractament infantil.El cas dels Maristes de Sants posa de manifest, segons el Síndic, "la necessitat que aquesta revisió es pugui fer efectiva amb la màxima celeritat possible, atès que a hores d'ara se segueixen constatant greus dificultats tant per a la detecció d'aquest tipus de maltractament com per a la coordinació de les diferents entitats i administracions per garantir la protecció dels infants que es puguin trobar afectats".






