L'Ajuntament de Lleida rehabilita l'interior de la sala del Castell de Gardeny
Els treballs se centren en la neteja i eliminació de grafits dels quatre paraments interiors de la nau i la cornisa horitzontal
ACN Lleida.-L'Ajuntament de Lleida ha començat els treballs per rehabilitar l'interior de la sala del castell templer de Gardeny, que se centraran principalment en la neteja i eliminació de grafits dels quatre paraments interiors de la nau i la cornisa horitzontal que embelleix la sala. Amb aquesta intervenció es recuperaran els quatre murs interiors amb un procés de neteja integral en una superfície de 800 metres quadrats fins a una alçada aproximada de 4,5 metres, incloent la cornisa horitzontal. El pressupost total de l'actuació, que es preveu que estigui finalitzada a mitjan març, és d'uns 8.000 euros. El Castell de Gardeny de Lleida va rebre un total de 10.340 visitants durant l'any 2015.
El procés de neteja de la pedra preveu diverses metodologies en funció de la naturalesa dels estrats a eliminar, del tipus de pedra i de les característiques de cada zona i el seu estat de conservació. Els processos s'adeqüen a un criteri de mínima intervenció, per tal de mantenir i conservar les eventuals pàtines originals o naturals que protegeixen la pedra, segons ha explicat el tinent d'alcalde de la Paeria i responsable de Turisme de Lleida, Rafael Peris, durant la visita que ha fet aquest dimarts als treballs. Per tal d'eliminar els materials afegits que existeixen als murs, es recorre a mètodes mecànics manuals -escarpes i martells, bisturís de punta fixa, raspalls metàl·lics o tenalles- o bé amb l'ajuda d'aparells pneumàtics -vibroincisors, microescarpes o martell-. Actualment, la sala del Castell de Gardeny es presenta com un espai diàfan d'uns 23 metres de llarg i 7,5 d'ample, amb una alçada propera als 9 metres en l'eix central de la volta apuntada. Els murs estan formats per grans carreus de pedra tallada col·locats a trencajunts i consten de nombroses obertures, a més de les cinc finestres d'espitllera original. L'únic element decoratiu és una cornisa que recorre tot el perímetre de la sala a l'alçada de l'arrencament de la volta.10.340 visitants l'any 2015El Castell de Gardeny de Lleida va tenir el darrer any un gran èxit i acceptació per part dels visitants com demostren les 10.340 visites que va rebre durant el 2015. És per això que Turisme de Lleida ha programat per aquesta temporada, de forma estable, un diumenge al mes, les visites dinamitzades del 'Templer per un dia' que, només durant els mesos de desembre i gener, van aplegar fins a 300 persones.






