directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 20:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 13:35 h

Colau retreu a Adif que s'espolsi la responsabilitat de l''estació fantasma' i "esquitxi" altres administracions

L'alcaldessa de Barcelona recorda a l'estat espanyol que ha de donar la cara mentre vulgui tenir plenes competències

ACN Sant Adrià de Besòs.-L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha retret a Adif que aquest dimarts s'espolsés la responsabilitat del manteniment i la vigilància de l''estació fantasma' de Bifurcació Vilanova arrel de l'incident que va bloquejar les línies de Rodalies durant bona part de la jornada d'ahir. Colau diu que "no és de rebut" que el president de la companyia, Gonzalo Ferre, carregués contra els Mossos d'Esquadra "intentant treure's les culpes de sobre i esquitxant altres administracions". En aquest sentit, l'alcaldessa a recordat a l'estat espanyol que "mentre vulgui plenes competències s'ha de fer plenament responsable perquè les competències van amb la responsabilitat". Altra cosa, diu, seria "inacceptable".

El darrer caos ferroviari a Rodalies i l'enèsim enfrontament polític entre el Govern i Adif pel manteniment i seguretat de la infraestructura ha tingut també resposta per part de l'alcaldessa de Barcelona, que retreu a la companyia que no es faci càrrec de la instal·lació i eviti assumir la seva responsabilitat."Una administració que es responsable d'una infraestructura s'ha de fer responsable de tot allò que hi passi", assegura. L'alcaldessa també retreu a Adif que no "col·labori" amb l'Ajuntament i recorda que des del consistori no es tenia constància de cap situació de vulnerabilitat a l'estació fantasma'. "Així era impossible que poguéssim fer res", ha etzibat.En aquest sentit, Colau obre la porta a que es replantegi quines competències ha de tenir cada administració per evitar situacions com la viscuda durant la jornada de dimarts. "Es podria discutir si es pot compartir la responsabilitat o si les competències han de recaure en l'administració més pròxima, però aquest ja seria un altre debat", afirma.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.