directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 00:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 10:31 h

Matas assumeix responsabilitats en la decisió de contractar amb Nóos i es compromet a restituir el mal causat

L’expresident balear apunta a Iñaki Urdangarín com “aconseguidor o intermediari” i que contractava amb ell “perquè ens interessa estar a bé amb la Família Reial”

ACN Barcelona .-L’expresident del govern balear, Jaume Matas, ha assumit aquest dijous la seva responsabilitat en la decisió de les contractacions de l’Illes Balears Fòrum i de l’equip ciclista Illes Balears-Banesto amb l’Insitut Nóos, que dirigia Iñaki Urdangarín. Matas ha afegit que intentarà “restituir el mal que he causat” amb la venda del patrimoni que ha posat a disposició de la justícia. A preguntes del fiscal Pedro Horrach, durant la seva compareixença al judici del ‘cas Nóos’, Matas ha reconegut que va donar la instrucció inicial però ha afegit: “A partir d’aquí no sé res més”. L’excap de govern balear ha explicat que ningú li va informar que la formula de contractació no fos correcta i ha admès que Urdangarín va demanar dur l’oficina del projecte de l’equip ciclista Illes Balears com a “peatge”. A preguntes d’Horrach, Matas ha indicat que Urdangarín exercia “d’aconseguidor, intermediari, el que vostè prefereixi”. Sobre el fet de contractar amb Nóos, Matas ha assenyalat que al seu govern li interessava “estar a bé amb Urdangarín i amb la Família Reial”.

L’exdirigent del PP declara al judici com acusat d’un presumpte delicte de prevaricació, malversació, frau i tràfic d’influències pels contractes amb Nóos per valor de 2,5 milions d’euros. El fiscal demana 11 anys de presó. Matas ha manifestat la seva convicció que si les contractacions haguessin estat més econòmiques “jo no estaria aquí”. En la seva opinió, “el que ha fallat és la justificació i el control de la despesa” i ha remarcat que en aquest sentit és on “assumeixo la meva culpabilitat en no haver garantit que els diners dels ciutadans de les Illes Balears en la seva integritat es pagaven pel que realment es feia”. Al inici de la seva compareixença, l’expresident balear ha reconegut que les actes de la Fundació Illesport, que contractava amb Urdangarín, eren simulades i que aquesta només es va reunir en la seva constitució. Les actes les redactava el secretari general de Presidència, segons que ha dit. Així mateix, l’expresident balear ha assenyalat que l’any 2003, durant una partida de pàdel, Iñaki Urdangarín li va proposar de manera informal la possibilitat d’adquirir l’equip ciclista Banesto. L’exdirector general d’Esports, José Luis ‘Pepote’ Ballester, li reconeix que Urdangarín vol cobrar “una comissió o peatge” amb prestació de serveis, portant l’oficina del projecte. Preguntat pel fiscal si Urdangarín aquest peatge era cobrar com aconseguidor, Jaume Matas ha respost “aconseguidor, intermediari, el que vostè prefereixi”. En aquest sentit, ha reconegut haver pagat 300.000 euros a Urdangarín com a comissió. Sobre la formalització del contracte, Jaume Matas ha admès ser qui va donar la instrucció però assenyala que desconeix com es va formalitzar la contractació. Matas ha dit que es va contractar amb l’Institut Nóos perquè a les Illes Balears “ens interessava estar a bé amb Urdangarín i amb la Família Reial”. A preguntes de l’acusació exercida per Manos Limpias, Jaume Matas ha negat que rebés cap telefonada del Rei Joan Carles I i que l’única trucada per part d’ell va ser per felicitar-lo per la contractació de Jose Luis ‘Pepote’ Ballester com a director general.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.